ponedeljak , septembar 23 2019
Početna / TRADICIJA / HRANA / Kako da smršate a da ne poludite
ilustracija

Kako da smršate a da ne poludite

Dijetetičar predlaže da dva puta nedeljno počastite sebe onim što volite – dobra strategija mršavljenja koju odobri stručnjak će vam pomoći da skinete kilograme bez potrebe da sebe lišavate nekih stvari.

Svaka dijeta ima svoje sledbenike i bez obzira što se trendovi menjaju, kultura držanja dijete istrajava, a osobe koje žele da smršaju su uvek spremne da probaju sledeću hit-dijetu koja obećava prave rezultate.

Mnogi dijetetičari ne veruju u dijete i umesto toga se zalažu za balansiran način života sa ishranom bogatom hranljivim materijama koja je zdrava i može da se primenjuje tokom celog života. To dobro zvuči, ali iskustvo u radu na klinici govori da ovaj pristup može da zbuni klijente koji žele direktne, konkretne savete o tome šta zdrava ishrana u stvari podrazumeva. Ono što najviše zbunjuje je pitanje balansa.

Balans podrazumeva uživanje u svemu u umerenim količinama, ali umerenost može da znači svašta. Zato je bolji sledeći savet: svake nedelje izaberite dva obroka u kojima ćete uživati. To bi trebalo da bude hrana koju jednostavno volite zbog ukusa i zadovoljstva koje vam donosi. I to treba da bude „prava hrana“, ne niskokalorična zamena. Ideja da se osećate istinski zadovoljnim.

Na ovaj način se podržava blaži pristup zdravoj ishrani ali i pomaže da se demistifikuje ona zabranjena hrana koja, kao i sve što nije dozvoljeno, ume da postane privlačnija nego ikada! Međutim, ako znate da takva hrana može da bude uključena u hranljivu ishranu, deo te fatalne privlačnosti nestaje i tako uspostavljate zdraviji odnos prema hrani.

Pored toga, ako izbacite svu omiljenu hranu da biste smršali, verovatno ćete početi opet da je jedete kada izgubite kilograme – i to bez kontrole porcija pošto niste navikli da je ograničavate na umerenu količinu.

Naravno, i kod ovog pristupa treba obratiti pažnju na nekoliko stvari. Nemojte takvu hranu držati kod kuće na dohvat ruke. Izađite na kuglu sladoleda sa prijateljima ili podelite desert sa voljenom osobom i tako ćete i imati zdrave navike i uživati u omiljenoj hrani, uz kontrolu ukupnog broja kalorija i veličine porcija.

 

Izvor: https://www.shape.com/weight-loss/tips-plans/treat-yourself-moderation-lose-weight

Takođe pročitajte

U dvoje je slađe?

Idete u nedeljnu nabavku namirnica i dajete sve od sebe da pripremite ukusne, balansirane obroke. …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.