sreda , 17 avgusta 2022
Foto: Microsoft Gen Z

Zaposleni generacije Z i milenijalci menjaju radno mesto kakvo poznajemo

Zaposleni generacije Z i milenijalci, koji imaju od 18 do 41 godinu, čine veliki deo trenutne radne snage. Work Trend Index 2022[ Work Trend Index istraživanje provela je nezavisna istraživačka kompanija, Edelman Data x Intelligence. Provedeno je između 31 102 stalno zaposlenih i samozaposlenih osoba na 31 tržištu u razdoblju od 7. januara i 16. februara 2022.

Work Trend Index 2022 pokazao je da zaposleni ponovo procenjuju ulogu posla u svom životu, a ono što žele od posla i što su spremni dati zauzvrat procenjuju po ključu „vredi li“. Zapravo, istraživanje je otkrilo da će 49% zaposlenih generacije Z i milenijalaca ove godine razmotriti promenu poslodavca.

Pojavljuje se novi trend – sloboda i fleksibilnost

Iako je Work Trend Index 2022 pokazao da svi zaposleni žele više fleksibilnosti, ukazao je i na to da su milenijalci i generacija Z najskloniji promeni. Rezultati kažu da će 49% zaposlenih pripadnika generacije Z verovatno da razmisli o prelazu na hibridni model rada na svom trenutnom poslu, a 46% će verovatno početi da radi na daljinu. Više nego druge generacije zaposlenih, oni veoma cene slobodu izbora kada i gde će raditi.

Prioriteti se menjaju – dobrobit i korporativna kultura postali su važniji

Ipak, zaposleni generacije Z i milenijalci ne žele samo fleksibilnost. Work Trend Index 2022 otkrio je da su, nakon plate, tim zaposlenima prioriteti na radnom mestu pozitivna radna kultura (46%), pogodnosti usmerene na njihovu dobrobit (42%) i osećaj svrhe ili smisla (40%).

Otkaz je opcija – i zato bi trebalo da se poslovni sistemi promene

Istraživanje je pokazalo i da je veća verovatnoća da će pripadnici generacije Z i milenijalci otići kad im nešto ne odgovara. Zapravo, gotovo polovina njih u Evropi (49%) ove godine verovatno će razmotriti novog poslodavca, u poređenju sa prosekom EMEA² regije od 36 odsto. Zapravo, gotovo polovina njih u Evropi (49%) ove godine verovatno će da razmotri novog poslodavca, u poređenju sa prosekom EMEA² regije od 36 odsto. Ostalih 31 odsto zaposlenih generacije Z će se verovatno preseliti i pronaći posao koji im omogućava da rade na daljinu.

Hibridni rad sledeća je velika stvar u poslovnom okruženju – jesmo li spremni?

Zaposleni generacije Z i milenijalci čine veliki deo trenutne radne snage i verovatno će u budućnosti sve više preuzimati rukovodeće pozicije. Da bi privukle nabolje talente – sada i u budućnosti – organizacije treba da prilagode svoje poslovne prakse kako bi ispunile nova očekivanja zaposlenih. Poslovni lideri i direktori ljudskih resursa zbog toga će morati da stvore organizacije u kojima se te grupe osećaju uključeno i imaju osećaj lojalnosti i svrhe.

Foto: Microsoft Gen Z

„Nemoguće je izbrisati proživljena iskustva i trajni uticaj svega što smo proživeli tokom protekle dve godine. Osnaživanje menadžera da se prilagode novim očekivanjima zaposlenih pomaže poslovnim sistemima da postave temelje za dugoročan uspeh. Odličan alat za pomoć timovima tokom ove promene je Microsoft Viva koji pomaže timovima unutar kompanije ili organizacije da napreduju dajući im preporuke kako poboljšati produktivnost i brinuti o dobrobiti članova tima,“ komentarisala je Ketevan Ratiani, direktorka divizije za moderno radno mesto, Microsoft CEE Multi-Country regija.

Uspešno zadovoljavanje potreba zaposlenih zahteva promenu načina razmišljanja za ljudske resurse i poslovne lidere. Uz sve veću važnost koja se pridaje pozitivnoj poslovnoj kulturi i potrebi za fleksibilnošću, biće potrebno da lideri prilagode način na koji njihovi timovi rade kako bi osigurali da zaposleni i menadžeri imaju jasne informacije o svojim ulogama i odgovornostima i jasne informacije o tome kako funkcioniše hibridni rad.

Ipak, tek je nekolicina kompanija (samo 27%) uspostavila timska pravila kako bi jasno definisala ove nove norme. Da bi izgradili delotvorne hibridne timove, menadžeri će morati da uvedu timska pravila koja utvrđuju „zašto“, „kada“ i „kako“ dolaziti u kancelariju, svrhu saradnje uživo, dogovore o tome kada se okupiti uživo, kao i definiciju pravila hibridnih sastanka, kao i novo osmišljavanje prostora koji će podržati novi način rada.

Da bi izgradili delotvorne hibridne timove, menadžeri će morati da uvedu timska pravila koja utvrđuju „zašto“, „kada“ i „kako“ dolaziti u kancelariju, svrhu saradnje uživo, dogovore o tome kada se okupiti uživo, kao i definiciju pravila hibridnih sastanka, te novo osmišljavanje prostora koji će da podrži novi način rada.

Ova pravila treba da svima osiguraju isti osećaj angažmana na poslu, bilo da su u kancelariji ili rade na daljinu. Kolaborativna, digitalna kultura može pomoći da se premosti geografska udaljenost i druge razlike onda kada lideri odluče da koriste tehnologiju u te svrhe.

Neki primeri pravila uključuju:

  • Otvorene/podeljene Outlook kalendare kako bi se pojednostavilo zakazivanje sastanaka.
  • Dodavanje Microsoft Teams linkova na svaki poziv na sastanak kako bi ljudi mogli da biraju da li žele da se pridruže lično ili online
  • Korišćenje ažuriranog Outlook RSVP-a – omogućava ljudima da označe hoće li učestvovati na sastanku lično ili online.
  • Zajednički rad na deljenim dokumentima u cloudu tako da svi imaju pristup istim informacijama – uz kontrolu svih verzija dokumenta!
  • Korišćenje digitalnih alata za merenje iskustva zaposlenih; na primer, Microsoft Viva, koja omogućuje učenje radnih obrazaca i s uvidima temeljenim na podacima pomaže poboljšanju dobrobiti zaposlenih, povezivanje i produktivnost, podstiče deljenje znanja, jača kulturu kompanije i, kao rezultat, pomaže organizacijama da zadrže svoje najbolje talente.
  • Kreiranje tehnološki opremljenih kancelarijskih prostora za sastanke – prostori za sastanke koje omogućavaju ravnopravno iskustvo sastanka i za učesnike koji su fizički prisutni i za one koji učestvuju online.
  • Primena Teams Rooms with Front Row – opcija uz koju se svi osećaju uključeno u hibridni sastanak, bez obzira na to gde se nalaze, biće ključna za funkcionisanje hibridnog rada. Video galerija se pojavljuje na dnu ekrana tako da učesnici koji se nalaze u prostoriji mogu da vide kolege koje učestvuju online licem u lice — gotovo kao da su u istoj prostoriji.
  • Snimanje poziva kako bi se informacije mogle podeliti sa onima koji nisu bili prisutni na sastanku.
  • Korišćenje PowerPoint Recording Studio i Cameo – zaposleni mogu da snime sami sebe dok prezentuju i podele snimak sa kolegama da pogledaju njihovu prezentaciju u vreme koje im odgovara, bez potrebe da se ometa njihovo vreme za „fokusirani rad“.

Ne postoji jedan pristup koji će odgovarati svima. Da bi kancelarija funkcionisala za sve, biće potrebno uložiti mnogo truda. To znači odlučiti se za postizanje fleksibilnog, hibridnog rada koji zaista i funkcioniše. Prilagođavajući se novim očekivanjima zaposlenih kroz tehnološke, procesne i kulturne promene, poslovni sistemi mogu da se pripreme za budućnost i iskoriste sve prednosti hibridnog rada.

Takođe pročitajte

Marko Vučetić među 30 najuspešnijih mladih ljudi ispod 30 godina u Srbiji

Prema ocenama najvećeg biznis portala u Srbiji Bizlife.rs i agenciji Represent comunications, među 30 najuspešnijih …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.