Foto: Rosemary Ketchun Photo by Rosemary Ketchum: https://www.pexels.com/photo/photo-of-a-girl-holding-a-paint-brush-1518836/

Kursevi za decu – koje vanškolske aktivnosti dete treba da izabere

Naša deca rastu u društvu u kom se očekuje i donekle zahteva da pokažemo stručnost u svim oblastima. Dostupnost informacija veća je nego ikad i zbog toga se nameće ideja da svako može da razvije bilo koju veštinu. 

Kao roditelji možemo se osloniti na to da su školski udžbenici dovoljan izvor znanja za naše dete. S druge strane, postavlja se pitanje da li deca mogu sebi da priušte da propuste priliku za razvoj u savremenom svetu punom mogućnosti. Sa brojnim vannastavnim aktivnostima, kursevima i programima posle škole, deca ostaju motivisana i zainteresovana za učenje. Osmišljeni tako da razviju talenat ili neku veštinu koja se u školi možda zanemaruje ili stavlja u drugi plan, kursevi za decu donose velike prednosti i predstavljaju bogato iskustvo za umove u razvoju.

Kako da pomognete detetu da izabere neku vanškolsku aktivnost u kojoj će uživati i od koje će imati koristi? Koje su najzanimljivije obuke i programi za decu?

Programiranje za decu – korak u svet budućnosti

IT industrija je definitivno jedna od oblasti sa najvećim potencijalom i stopom razvoja poslednjih godina. Tehnologije se menjaju i unapređuju vrtoglavom brzinom, a programeri su sasvim izvesno među najtraženijim zanimanjima savremenog društva. Kako se odvija napredak u IT sektoru, tako je sve jasnije da će kodiranje biti jedan od sigurnih poslova, kao i da će potrebe za profesionalcima u ovoj oblasti biti sve veće.

Prema tome, pametno je usmeriti dete već u ranom školskom uzrastu na detaljnije proučavanje matematike, inženjeringa i robotike. Roditelji koji razmišljaju u ovom pravcu mogu da odaberu školu programiranja za decu i tako im omoguće da idu ukorak sa inovacijama današnjice. Na sveobuhvatnom  kursu kodiranja školarac može da se upozna sa osnovama informatike i robotike. Kasnije će početi da piše kodove, pravi aplikacije ili čak video igre. U školi programiranja deca zapravo uče kako da logički misle, ali i kako da svakom problem pristupe kritički i kreativno. Dakle, pored tehičkih znanja pohađanje kursa kodiranja ima i drugih, opštijih prednosti i pozitivnog uticaja na akademski učinak deteta.

Umetnički kursevi – slikanje, ples, muzika i pozorište

Umetnost je od fundamentalnog značaja za obrazovanje jer donosi posebno iskustvo, angažujući naš um, telo i emocije. Kada dete ima priliku da se umetnički obrazuje kroz ples, muziku, pozorište, slikanje, povećava se i njegovo angažovanje u školi i radoznalost. Ujedno, raste i njegova sklonost da se oslanja  na umetnička dela kao sredstvo za empatiju sa drugima. U zavisnosti od afiniteta, iskazanih želja, ali i manje ili više očiglednog talenta za neku oblast u umetnosti, školarac može da se usmeri na školu plesa, časove sviranja nekog instrumenta ili pak kurs umetničkog slikanja ili fotografije.

Kada učenici imaju priliku da sviraju instrument, pevaju u horu ili učestvuju u drugim muzičkim aktivnostima, veća je verovatnoća da će bolje raditi u školi na časovima jezika, metamatike i nauke.

Učeći se tehnikama, ali i proučavajući slikarska remek-dela i muzičke kompozicije, dete se približava jednom novom pogledu na svet. Posebne dimenzije stvarnosti otkrivaju se onome koji zakorači u pozorišni svet, uči se glumi, savladava dikciju i vežba nastup pred publikom. Dakle, pored sticanja veština, obogaćivanja detetovog sveta i oplemenjivanja umetnošću, bilo koja škola umetničkog usmerenja donosi i novi stepen samouverenosti i samopouzdanja

Strani jezici – prozor u svet

Izreka kaže: “Koliko jezika znaš toliko vrediš”. Poznavanje engleskog jezika pored maternjeg srpskog danas se smatra paradigmom. Poželjno je da dete uči još neki strani jezik ili da se barem sa njegovim osnovnim pravilima upozna već u osnovnoj školi.

Pohađanje škole jezika je dobro za dete iz više razloga. Kao vodeća prednost navodi se korelacija između učenja jezika i viših akademskih postignuća. Ujedno, učenici koji idu na dodatne časove stranog jezika imaju poboljšane kognitivne sposobnosti poput pamćenja. Naravno, što se ranije upoznaju sa nekim tuđim jezikom tim će pre razviti pozitivan odnos prema novom jeziku i ljudima koji ga govore.

Sport – ključ do fizičkog i mentalnog blagostanja

O značaju fizičke aktivnosti za razvoj dece ne treba posebno govoriti. Vežbanje pomaže deci da razmišljaju jasnije, budu kreativniji i da jačaju svoje sposobnosti pamćenja i učenja.  Međutim, uključivanje deteta u bilo koji sportski tim ili školu sporta ne treba sagledati samo iz ugla zdravstvenih benefita. Naime, kada se dete upiše na časove košarke, odbojke, gimnastike ili bilo kog drugog sporta, ono se angažuje fizički, ali i povezuje sa vršnjacima. 

Socijalizacija je bitan aspekt svakog timskog sporta. Priključivanje treninzima ne znači samo da će dete biti u pokretu, aktivno i da stvara dobre uslove fizički razvoj. Naprotiv, bitan deo treniranja bilo kog sporta je druženje, prepoznavanje sopstvenih granica, ali i razvijanje emotivne i socijalne intelgencije. 

Ukoliko vaše dete ne želi da se priključi nekom timu, odličan oblik fizičke aktivnosti su i borilačke veštine. Sportovi poput karate, tekvonda, džudoa, brazilske džiu džice ili rvanja aktiviraju telo, ali takođe uče poštovanju, časti i disciplini. 

Kako pomoći detetu da izabere vannastavnu aktivnost?

Kada govorimo o detetu u ranom školskom uzrastu koje po prvi put bira neku dodatnu vannastavnu aktivnost, roditelji treba da se u većini slučajeva uključe i da ga usmere na pravu stranu. Možda dete pokazuje interesovanje za neku oblast, ima talenta za umetnost ili sport? Ponekad se čini da školarac ne može da se odluči ili pak želi da isproba više aktivnosti u isto vreme.

Zadatak roditelja je da se pobrine da uvek postoji dovoljno vremena za igru, odnosno da slobodno vreme nakon škole i završenog domaćeg zadatka ne bude potpuno preokupirano kursevima, treninzima i časovima plesa ili sviranja.

Sigurno je da će se radoznalo dete rado uključiti u više različitih škola. Može se dogoditi da krene na časove baleta ili da trenira odbojku, pa da posle nekog vremena odustane. Ne treba ga forsirati da pohađa aktivnost koju ne želi, ali svakako vredi ispitati da iz kog razloga je izgubilo interesovanje

Poseban oprez savetuje se roditeljima čija deca izražavaju želju da pohađaju nekoliko vannastavnih aktivnosti u isto vreme. Mališani nikako ne bi trebalo da budu opterećeni u toj meri da ne mogu da završe školske obaveze, igraju se ili odmore. Obratite pažnju na zadovoljstvo svog deteta, ali i na to da li će mu određene aktivnosti zaista biti korisne u budućnosti. 

Takođe pročitajte

Drvena statua orla “nadgleda” pirotsku kotlinu

Dušan Živković iz Pirota duborezom se bavi tek pet godina ali je imao smelosti i …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.