70 godina od osnivanja najveće pekare na jugoistoku Srbije

Pre tačno 70 godina niški pekari su svečano potpisali Ugovor o udruživanju svojih malih radnji u jedno preduzeće i na temeljima starih niških pekara stvorili Društveno preduzeće Žitopek. Danas Žitoperk posluje u sastavu kompanije Don Don, najvećeg regionalnog proizvođača hleba i peciva.

Istorija ove pekare počinje daleke 1947. godine, kada su vlasnici malih niških pekara potpisali Ugovor o udruživanju svojih malih radnji u jedno preduzeće – Društveno preduzeće Žitopek. Najpre se udružilo 14 pekarskih radnji, a vremenom su se čak 32 radnje pridružile Žitopeku.

Vrlo brzo Žitopek postaje ono što je i danas – glavni snabdevač grada Niša hlebom. 1968. godine je, uz veliki doprinos radnika i uz finansijsku pomoć „Fidelinke“ iz Subotice, puštena u rad jedna od najvećih i najmodernijih fabrika u ondašnjoj Jugoslaviji i Evropi.

Vremena su se menjala, a uz njih i navike potrošača, ali su neke stvari ostale iste – Žitopek je i dalje jedan od simbola našeg grada, a mi i dalje ustajemo pre svih, svakoga dana, da bi hleb stigao tačno na vreme na police naših kupaca“ – kaže Milan Todorović, generalni direktor Žitopeka.

Don Don je doneo iskustvo i znanje regionalnog lidera u industrijskom pekarstvu, a Žitopek je svojom višedecenijskom tradicijom čuvao prepoznatljivi ukus svojih proizvoda koji nišlije toliko vole. Razvijeni su novi proizvodi: etažni hleb, somun, specijalne vrste hleba, a tradicionalna vekna unapređena i pretvorena u rezani hleb, pažljivo upakovan, što je potrošačima olakšalo konzumaciju, a hlebu dalo dodatnu svežinu. Razvojni tim kompanije konstantno unapređuje postojeće recepture i radi na stvaranju novih proizvoda. Paralelno sa razvojem novih proizvoda, puno je ulagano i u razvoj sopstvene maloprodaje. Danas u Nišu postoji 15 pekarica, a plan je da ih do kraja godine bude 20.

Pre 3 godine kompanija Don Don je preuzela niški Žitopek. Uz poštovanje tradicije koju su gradile tri generacije pekara i potrošača pre nas, želeli smo da ojačamo ugled lokalnog brenda i vratimo pogon na mesto koje mu u srpskom pekarstvu pripada, što smo i uspeli da ostvarimo“ izjavila je Aleksandra Đurišić, PR kompanije Don Don.

Danas Žitopek  vrhunskim pekarskim proizvodima snabdeva borski, zaječarski, pirotski, nišavski, pčinjski, jablanički i toplički okrug, a na dnevnom nivou za proizvodnju utroši oko 30 brašna.U okviru svog društveno odogovornog poslovanja kompanija kontinuinirano pomaže brojne ustanove u Nišu, a 2015. pokrenut je i poseban projekat, Dinar za inkubator – kada su obezbeđena sredstva za kupovinu inkubatora Odeljenju neonatologije u Nišu.

Takođe pročitajte

Obnova termi iz doba Justiniana

Na lokalitetu Caričin grad počeli su radovi na rekonzervaciji termi u istočnom delu, pod nadzorom …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.