četvrtak , jun 20 2019
Početna / DOŽIVETI STOTU / 10.maj – Međunarodni dan fizičke aktivnosti

10.maj – Međunarodni dan fizičke aktivnosti

Globalna inicijativa za obeležavanje međunarodnog dana fizičke aktivnosti pokrenuta je 2002. godine, od strane Svetske zdravstvene organizacije. Od tada, širom planete, svakog 10. maja, ovaj dan se obeležava pod sloganom „Kretanjem do zdravlja“. Ovaj datum ima za cilj da ukaže na važnost redovnog upražnjavanja umerene fizičke aktivnosti bez obzira na sadržaj, mesto ili vreme, uz uvažavanje zdravstvenog stanja svakog pojedinca, ali i svih uzrasnih, polnih, verskih, rasnih, socijalnih i etničkih različitosti.

Fizička aktivnost je jedan od kriterijuma za ocenu zdravlja. Ovo potvrđuje i činjenica da je nedostatak fizičke aktivnosti prepoznat kao četvrti vodeći faktor rizika koji globalno dovodi do 3,2 miliona smrtnih slučajeva godišnje.

Prema podacima iz istraživanja zdravlja stanovništva Srbije u 2013. godini 43,6% stanovnika bavilo se poslom koji podrazumeva dugotrajno sedenje, za razliku od prethodnih istraživanja kada je ovaj procenat bio značajno niži – 2006. godine 31,1% , a 2000. godine 25,2%. Rezultati su pokazali da je stil života koji karakteriše sedenje, u našoj zemlji više zastupljen među ženama (48,3%) nego među muškarcima (38,7%).

Stanovnici Srbije u proseku sede čak pet sati dnevno, a u tome prednjače stanovnici Beograda (5,8 sati), žitelji gradskih naselja (5,3 sata), mlađe osobe uzrasta 15-24 godine (5,5 sati), kao i oni sa visokim i višim obrazovanjem (5,8 sati).

10 važnih činjenica o fizičkoj aktivnosti koje bi trebalo da znate

Fizička aktivnost smanjuje rizik od obolevanja.

Redovna fizička aktivnost održava telo zdravijim.

Fizička aktivnost i sport NISU ISTO!

Umerena do intenzivna fizička aktivnost takođe donose zdravstvene benefite.

Za decu i mlade uzrasta od 5 do 17 godina preporučuje je 60 minuta umerene do intenzivne fizičke aktivnosti svakog dana.

Za odrasle, starosti od 18 do 64 godina, preporučuje se 150 minuta umereno jake fizičke aktivnosti nedeljno.

Osobe starije od 65 godina MOGU i TREBA redovno da vežbaju, uz prilagođavanje vrste i intenziteta aktivnosti stepenu pokretljivosti i zdravstvenom stanju.

Ove preporuke primenjive su na sve kategorije društva, bez obzira na pol, materijalni status, na versku, rasnu ili etničku pripadnost.

I MALO fizičke aktivnosti bolje je od NIMALO!

Podržavajuće okruženje i zajednica veliki su podsticaj stanovništvu da bude fizički aktivno.

prim. dr Vanja Ilić
Načelnica Centra za promociju zdravlja

Takođe pročitajte

Humanitarni teniski turnir „Naissus Open“ u Nišu!

Organizacioni tim Humanitarnog teniskog turnira „Naissus Open” i NURDOR pozivaju vas da 22. juna na …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.