U prostorijama EU info centra u Beogradu kao i u EU info pointu u Nišu otvorena je izložba „Žene u fokusu” na kojoj je predstavljeno 20 najboljih fotografija nagradnog foto konkursa „Žene u fokusu” koji su organizovali Delegacija Evropske unije u Srbiji i časopis National Geographic na srpskom jeziku.
Kroz objektiv profesionalnih fotografa, amatera i entuzijasta možete otkriti portrete jakih žena uzora koje prkose rodnim barijerama.
Ideja iza ove inicijative je da skrenemo pažnju na žene koje ne samo da nas svakodnevno inspirišu svojom snagom, istrajnošću i kreativnošću, već nas podsećaju da su rodna ravnopravnost i osnaživanje svih žena i devojčica preduslovi održivog razvoja, društvene kohezije i prosperitetnog društva.
Foto: Draga Ljočić, Maja Medić i Čarna Radoičić (Beograd)
Ovaj konkurs je deo kampanje kojom su se Delegacija EU u Srbiji i časopis National Geographic na srpskom jeziku pridružili međunarodnoj kampanji “16 aktivizma protiv nasilja nad ženama” koja je počela 25. novembra.
Nagrade autorima tri najbolje fotografije u kategoriji Najbolja fotografija građana i građanki, kao i najboljoj fotografiji koja je nastala u okviru projekta koji finansira Evropska unija u Srbiji, uručili su Pol-Anri Prese, šef za informacije, komunikacije i medije Delegacije Evropske unije u Srbiji, i Igor Rill, urednik časopisa National Geographic na srpskom jeziku.
Pol-Anri Prese, šef za informacije, komunikacije i medije Delegacije Evropske unije u Srbiji:
„Ideja iza ove inicijative je da skrenemo pažnju na žene koje ne samo da nas svakodnevno inspirišu svojom snagom, istrajnošću i kreativnošću, već nas podsećaju da su rodna ravnopravnost, osnaživanje žena i devojčica preduslovi održivog razvoja, društvene kohezije i prosperitetnog društva. Stiglo nam je preko 1500 fotografija na konkurs što pokazuje koliko je ova tema važna u Srbiji”.
Igor Rill, urednik časopisa National Geographic na srpskom jeziku:
„Evropska unija i National Geografic su prirodni partneri bez obzira na temu koju sprovodimo zajedno. Ovo je treći konkurs koji zajedno realizujemo. Da li smo posvećeni prirodi, ljudskim pravima ili rodnoj ravnopravnosti, svejedno je. Važno je da srpskom društvu zajedno šaljemo suptilnu poruku o tome na koji način možemo da izgradimo bolji svet.”
Foto: Žena u muškom sportu, Dejan Valek (Novi Sad)
Dejan Valek, autor najbolje fotografije Žena u muškom sportu u kategoriji Najbolja fotografija građana i građanki:
„Prijavio sam se na ovaj foto konkurs iz neke želje da odgovorim na temu na neki svoj način. S obzirom na to da imam priliku da fotografišem tu vrstu sporta često i upoznao sam devojku koju sam fotografisao, i uvek me je oduševljavala time što između toliko muškaraca, ona jedina devojka koja se bavi tim sportom, koji je na neki način i surov. Ljudi često smatraju da žene nisu za tu vrstu sportova, što ja ne verujem, i što se i vidi na ovoj fotografiji, i bila mi je želja da prikažem da ta devojka, iako naizgled krhka, ona zapravo jaka i da može da se suprotstavi muškarcima koji su veći od nje”.
Igor Salinger, dobitnik treće nagrade za fotografiju Najbolja:
„Vaš konkurs, koji je veoma prestižan uzimajući u obzir organizatore, koji su veoma ozbiljne institucije, jasno je i decidno stavljeno šta može da se radi sa fotografijama, šta ne može, prava korišćenja i mislim da je dobar za autore. Sama činjenica ko organizuje, koja je tema od šireg društvenog značaja, je bila dodatna motivacija. Činjenica da je 1500 siguran sam odličnih fotografija pristiglo na konkurs je još jedan dokaz da nisam pogrešio”.
U kategoriji Najbolja fotografija EU projekta nagrada pobedu je odnela fotografija Tatjana Stojšić Petković, psihološkinja iz organizacije Iz kruga Vojvodina, Novi Sad čiji je autor Igor Mandić. Fotografija je nastala u okviru projekta Ključni koraci ka rodnoj ravnopravnosti u Srbiji.
UN Women:
Najbolji radovi nagrađeni su vaučerima za foto opremu, naime, pobednička fotografija biće nagrađena vaučerom za kupovinu foto opreme u vrednosti od 1.000 evra, drugo mesto će dobiti vaučer u vrednosti od 500 evra, vaučer u vrednosti od 300 evra biće dodeljen za treću nagradu, dok je za najbolju fotografiju EU projekta predviđena diploma.
Radove je ocenjivao žiri u sledećem sastavu:
– Goranka Matić, fotografkinja i istoričarka umetnosti čija je retrospektivna izložba “Iskustvo u gužvi” ove godine održana u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu;
– Aleksandar Kelić, docent, Fakultet primenjenih umetnosti u Beogradu;
– Igor Rill, urednik, National Geographic Srbija;
– David Pužado, Belgrade Photo Month;
– Daliborka Nikolić, EU komunikacije, EU info mreža.
Pobedničke fotografije, kao i 16 fotografija koje su ušle u najuži izbor, biće objavljene u elektronskom izdanju naše publikacije na srpskom i engleskom jeziku, dok će pobednička fotografija biti objavljena u januarskom izdanju časopisa National Geographic na srpskom jeziku.
Koristimo tehnologije poput kolačića za skladištenje i/ili pristup informacijama o uređaju. Ovo radimo da bismo poboljšali iskustvo pregledanja i prikazali (ne) personalizovane oglase. Saglasnost sa ovim tehnologijama će nam omogućiti da obrađujemo podatke kao što su ponašanje pri pregledanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj veb lokaciji. Nepristanak ili povlačenje saglasnosti može negativno uticati na određene karakteristike i funkcije.
Funkcionalno
Uvijek aktivan
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korišćenja određene usluge koju izričito zahteva pretplatnik ili korisnik, ili za jedinu svrhu obavljanja prenosa komunikacije preko elektronske komunikacione mreže.
Preference
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja preferencija koje ne zahtevaju pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog poziva, dobrovoljne saglasnosti od strane vašeg Internet provajdera ili dodatne evidencije treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu se obično ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na veb lokaciji ili na nekoliko veb lokacija u slične marketinške svrhe.