četvrtak , 23 septembra 2021

Svetski dan odgovorne konzumacije piva

Pivo je vekovima deo naše, ali i svetske kulture. Ovo omiljeno piće je nezaobilazan činilac velikih proslava, prijateljskih susreta, a nekad samo i povod za trenutak predaha.

U Srbiji se popije oko 61 litar po glavi stanovnika godišnje, što nas stavlja na sredinu evropske liste. Pivo je obično i prvo piće uz koje mladi počinju da uživaju u alkoholu. Zato je našem Udruženju i članicama – (Apatinska pivara, Carlsberg Srbija, Sladara Soufflet i Heineken Srbija) izuzetno važno da svakodnevno utičemo na odgovorno uživanje u ovom piću, da podsećamo na značaj ovog datuma i širimo svest o važnosti umerenosti.

Udruženje pivara Srbije se godinama na različitim mestima kroz mnoštvo aktivacija, edukacija i saradnja sa poznatim ličnostima i festivalima, bavi odgovornom konzumacijom piva i svima šaljemo jedinstvenu poruku da je prava konzumacija piva upravo odgovorna konzumacija.

Jedan od najznačajnijih projekata koje Udruženje pivara Srbije organizuje od 2017. godine je i nagrađivana kampanja „Trezno i oprezno“. Ona je, pre svega, upućena mladima, jer prema statističkim podacima u Srbiji godišnje strada preko 2.500 ljudi usled neodgovorne konuzmacije alkohola, a posmatrano po starosti najveći udeo smrtnosti odnosi se upravo na ovu osetljivu populaciju. Kroz svoje akcije i kampanje Udruženje pivara Srbije, uz adekvatne poruke, kod mladih razvija svest o značaju umerene konzumacije piva kao i da se nakon konzumacije alkoholnih pića ne upuštaju u upravljanje motornim vozilima.

Pored udruženih akcija, sve članice Udruženja pivara Srbije tokom cele godine sporvode i pojedinačne društveno odgovorne kampanje koje vode ka istom cilju: ODGOVORNA KONZUMACIJA. Tako je NULA neodgovorne konzumacije piva deo programa Carlsberg Grupacije „Zajedno ka NULI”, koji je predstavljen u junu 2017. Heineken® je postao prepoznatljiv i po podršci koju godinama svesrdno pruža lokalnoj festivalskoj industriji i kulturnoj sceni.

Svaka prilika i događaj koji Heineken podržava usmereni su i ka promociji odgovorne konzumacije, u okviru koje posetioci mogu da učestvuju u aktivacijama posvećenim ovoj temi od posebnog značaja za Heineken. Kao najstarija pivara u okviru Molson Coors Beverage Company, Apatinska pivara koja posluje više od 265 godina, među prvim pivarama u regionu je pokrenula kampanju “Kad pijem ne vozim”. Već 15 godina u okviru kampanje, pivara posvećeno radi na edukaciji, informisanju i promovisanju odgovorne konzumacije ka potrošačima i društvu u celini. Globalni cilj Molson Coors-a je da do 2025. godine kroz partnerstva sa globalnim proizvođačima alkoholnih pića smanji neodgovornu i neprimerenu konzumaciju alkohola za 10%.

VAŽNO!
• Prema Nacionalnom vodiču za dijagnostikovanje i lečenje alkohola, najveći procenat ljudi koji piju je u starosnoj grupi 20-34 godine.
• Prema Evropskom istraživanju o upotrebi alkohola u 2008 koje su realizovali Ministarstvo zdravlja RS i Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut”, koje je obuhvatilo mlade uzrasta 15-16 godina pokazuje da je 9 od 10 učenika bar jednom u životu popilo jedno ili više alkoholnih pića, a da jedna četvrtina dece uzrasta 16 godina redovnije konzumira alkohol.
• Statistike Uprave saobraćajne policije Ministarstva saobraćaja pokazuju da su u više od 4.000 saobraćajnih nesreća u 2016. vozači bili pod dejstvom alkohola. Od ukupnog broja saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom, 21% su one u kojima su vozači bili pod dejstvom alkohola.
• Najveći broj povređenih lica u saobraćajnim nesrećama su mladi starosnog uzrasta 15-30 godina (Agencija za bezbednost saobraćaja). U ukupnom broju vozača, najveći procenat su maldi od 18 godina.

Prema statistikama Agencije za bezbednost saobraćaja postoji trend smanjenja u broju nesreća koje su uzrokovane lošim psihofizičkim stanjem vozača. Verujemo da su kampanje koje su realizovane u tom periodu doprinele smanjenju saobraćajnih nesreća i upravo je ovo jedan od razlog što obeležavamo Svetski dan odgovorne konzumacije piva.

Podršku kampanji Udruženja pivara Srbije su pored članica pružile i ambasada Kanade, ambasada Belgije, AIESEC i NVO ReGeneracija, mediji i mnoge poznate ličnosti.

 

Takođe pročitajte

BEBA bira gde jede – Rosa kutak za mame i bebe

U okviru inicijative „Beba bira gde“ a zahvaljujući podršci javnosti Rosa voda postavila je prvi …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.