NEUROMARKETING – šta nas nagoni da trošimo pare

Neuromarketing, kao disciplina koja objašnjava podsvesne uzroke odluka potrošača da kupe neki proizvod, biće tema konferencije koju 31.marta organizuje Fakultet za menadžment, Univerziteta Metropolitan.

Zašto ljudi reaguju na marketinške tehnike kao što su rasprodaja ili specifičan način obeležavanja cena. Zašto reaguju na neke poruke i reklame, a na neke druge ne? Zašto su zbog toga neke kompanije više, a neke manje uspešne?

„Kompanijama uglavnom nije teško da prate šta potrošači kupuju, ali zato teže razumeju zašto baš to kupuju. Emocije i racio utiču na odluku o kupovini, te su naučnici počeli povezivati neuronauku, istraživanja neurosistema i mozga sa prodajom i marketingom. Ova nova i dinamična interdisciplinarna oblast se zove neuromarketing. U njoj se tumače psihološka i neurofiziološka saznanja koja su važna za marketing. Potrošači uglavnom s lakoćom umeju da izraze svoje preference, šta žele, šta im se dopada, čak i koliko će platiti za neki proizvod. Ali ne umeju tako lako da izraze odakle te preference dolaze, kako i kada na njih utiču faktori kao što je raspored u izlogu, boje, zvukovi ili brendovi, upućuje nas doc. dr Ana Bovan, dekan Fakulteta za menadžment, Univerziteta Metropolitan.

Naša sagovornica dodaje da neuromarketing pomaže da se razumeju skriveni elementi procesa odlučivanja. Istraživači koriste funkcionalnu magnetnu rezonancu (fMRI), elektroencefalografiju (EEG) i senzore za merenje promene u fiziološkom stanju čoveka kako bi saznali reakciju potrošača, njihove kognitivne i afektivne odgovore na određene marketinške aktivnosti i način donošenja odluke pri kupovini. Kompanije koje imaju potrebu za predviđanjem budućeg ponašanja potrošača već ulažu velike resurse u najsavremenije laboratorije, istraživačko osoblje ili partnerstva sa velikim brojem Univerziteta. Među njima su Google, CBS, Frito-Lay, a stotine drugih kompanija aktivno koristi usluge rastućeg broja neuromarketing konsultanstkih i istraživačkih kuća.

„Naša Konferencija ima za cilj da ukaže na značaj neuromarketinga u istraživačkom i praktičnom smislu. Neuromarketing konferencija otvara diskusiju među stručnjacima i korisnicima aktuelnih istraživanja, i ima za cilj da pomogne u boljem razumevanju ove discipline, njenim praktičnim aplikacijama i ukaže na nove potrebe kompanija. S obzirom na to da neuromarketing pomaže da se pronikne u skrivene motive, podsvesne reakcije i psihologiju potrošača koje pokreću odluke o kupovini, i u Srbiji je interesovanje za ovom oblasti u porastu. Konferencija će doprineti razumevanju na koji se način neuromarketing može kombinovati sa ostalim disciplinama kao što su ekonomija, psihologija, dizajn, IT i veštačka inteligencija, radi maksimiziranja uspeha, tj. postizanja sinergijskih efekata, posebno u prodaji i marketingu kompanija. U Nišu ćemo biti u prilici da povežemo predstavnike privrede i istraživače, čime se pruža prilika da privrednici iz prve ruke steknu saznanja do kojih se do sada došlo u istraživanjima. Kompanije tako stiču uvid kako da što bolje implementiraju koncept neuromarketinga u svom poslovanju i iz toga izvuku praktične koristi, kaže ona.

Takođe pročitajte

Inkluzivni pristup obrazovanju – Učimo svi zajedno

Biotehnološka škola „Šumatovac“ u Aleksincu danas je bila domaćin događaja promocije inkluzivnog obrazovanja i uvažavanja …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.