petak , 4 decembra 2020

Kako da Vaš biznis preživi svet posle pandemije Kovida-19?

Pandemija virusa Kovid-19 iznenadila je ceo svet. Od naizgled bezazlenog problema koji se pojavio u Kini situacija je brzo eskalirala u vanredno stanje širom cele planete.

Kovid-19 iliti popularno Korona virus ugrozio je na prvom mestu zdravlje ljudi, ali značajno se odrazio na ekonomsku situaciju širom sveta. Zabrana kretanja i socijalno distanciranje doveli su do prestanka rada mnogih firmi. Očekuje se nova svetska ekonomska kriza, koja je logična posledica zatvaranja velikog broja preduzeća i gubitka radnih mesta miliona ljudi.

Situacija u Srbiji, koja svakako ne važi za ekonomsku silu, naročito je nepovoljna. Mnoga mala preduzeća, koja u Srbiji zapošljavaju gotovo 630.000 ljudi, ovu nenadanu krizu neće preživeti. Ugrožene su mnoge porodice čiji članovi rade upravo u malim preduzećima, poljoprivredna gazdinstva, mali proizvođači. Iako ne možemo poreći da je situacija zastrašujuća, nije beznadežna.

Mnogi biznisi su u novonastaloj situaciji prepoznali šansu za opstanak. Preseljenje poslovanja u online svet jedina je šansa da Vaš biznis preživi. Ukoliko Vas nema na Internetu, gotovo da ne postojite. Ako niste razmišljali ranije o online prisustvu, sada je pravo vreme da to učinite. Prvi korak vašeg rada u online svetu je izrada veb sajta.

Ko može uspešno da posluje online?
Bolje je pitanje ko ne može. Gotovo sve delatnosti plasirale su svoju ponudu na Internet, kako bi provećale obim posla i privukle nove klijente. Bez obzira kojoj niši pripadate – da li ste frizer, make up artist, fitnes trener, profesor, advokat, zanatlija, ugostitelj ili trgovac, vaš biznis može uspešno funkcionisati online za vreme pandemije, a i nakon nje.

Evo i primera kako:

Frizerski saloni
Izrada veb sajta za frizerski salon može biti od velikog značaja, kako u vreme pandemije, tako i pre i posle nje. Na sajtu možete objaviti fotografije Vaših dosadašnjih radova, ostaviti prostora da Vaši klijenti napišu recenzije. Poželjno bi bilo da vodite blog, jer žene vole da neguju kosu, a mali frizerski trikovi i saveti nikada nisu na odmet.
Iako je vanredno stanje ukinuto mnogi i dalje praktikuju socijalno distanciranje i svakako će biti manje mušterija, ali ono što možete da uradite je da ih zainteresujete za Vaš rad. Snimite kratki video o nezi kose, način da se žene same ofarbaju kod kuće a da ne upropaste kosu. Ukoliko požele da saznaju više naplaćujte online termine u kojima ćete ih edukovati. Jednako možete napraviti časove edukacije za početnike u ovom zanatu. Aktivirajte se na društvenim mrežama i sugerišite mušterijama da Vas posete čim se situacija sa pandemijom smiri.

Trgovačke i zanatlijske radnje
Online prisustvo za trgovce nije upitno. Web shopovi su izuzetno popularni, a veliki deo populacije je prešao na online kupovinu i pre vanrednog stanja. Kupovina iz fotelje je uvek primamljiva opcija.
Izrada veb sajta imaće akcenat na web shopu. Pobrinite se da postavite dobre fotografije koje verno prikazuju predmete koje prodajete i opišite ih. Izrada veb sajta koji uključuje web shop često ima opciju chat prozorčića, koji će Vam omogućiti da kupcima odgovorite na pitanja i nedoumice, te da stupite u interakciju sa njima.

Fitnes centri
Mnogi su tokom karantina odlučili da nauče nove veštine i znanja ili da porade na svom izgledu i da spremno zakorače u letnju sezonu. Pomoć licenciranih i iskusnih fitnes instruktora je uvek dobro došla.
Veb sajt fitnes centra pružiće Vašim klijentima uvid u Vašu ponudu, opremljenost i rezultate. Tokom pandemije možete snimiti par online treninga koji će biti besplatni, a koje ćete postaviti na sajtu. Zainteresovani se mogu pretplatiti na individualne online treninge, preko Skajpa na primer, koje će obavljati u vlastitom domu, pod Vašim budnim okom.

Ugostiteljski objekti
Ugostiteljski objekti koji imaju ponudu dostave hrane i pića uvek imaju posla. Ako Vaši gosti ne mogu da dođu kod Vas, možete Vi kod njih – odnosno, možete do njihovih vrata.
Izrada veb sajta za restorane i kafiće, sa detaljnom ponudom menija, omogućiće Vam da i tokom pandemije održite svoj biznis. Online porudžbine će isplatiti vrednost investicije izrade veb sajta, a nastaviće da donose dodatnu zaradu i nakon pandemije.

Načini online poslovanja
Kao što smo u prethodnim segmentima teksta pokušali da pojasnimo, gotovo da ne postoji biznis koji ne može, uz malo fleksibilnosti, da posluje online.

Delatnosti koje su iz domena prodaje najveći prihod će ubirati ako izrada veb sajta bude uključivala i web shop, ali to nije sve. Profili na online berzama, kao što su Limundo, Kupindo, Kupujem Prodajem, Moje krpice, mogu doneti značajne prihode, jer ih dnevno posećuje veliki broj ljudi.

Ako se Vaša struka bazira na razgovoru s ljudima – prenošenju znanja ili savetovanju, video pozivi preko Zoom programa biće esencijalni za Vaš rad. Putem video poziva mogu se održavati predavanja, advokatske konsultacije, psihološka savetovanja itd.

Ipak, izrada veb sajta je alfa i omega svakog online biznisa. Veb sajt koji nosi naziv vaše firme, sa kojom su klijenti već upoznati u realnom životu, privući će posetioce. Izrada veb sajta podrazumeva lep, pregledan i za snalaženje jednostavan sajt, koji će Vašim klijentima omogućiti da poruče Vaše proizvode ili zakažu usluge.

Nakon što je izrada veb sajta završena i sajt pušten u rad, napravite profile na najpopularnijim društvenim mrežama. Veliki broj posetilaca društvenih mreža pomoći će da se proširi svest o Vašem brendu i poveća obim posla.
Investicija u online prisustvo je u 21. veku nužna, stoga, ako niste pre, iskoristite trenutak i neka izrada veb sajta Vaše firme otpočne još danas.

 

Vladan Medaković

Takođe pročitajte

Deo Vlasine bogatiji za dvadeset sadnica crvenog hrasta

Članovi udruženja “SEVAP Vlasotince” posadili su prošle nedelje dvadeset sadnica crvenog hrasta pored reke Vlasine. …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.