Trendovi poput onih da prema istraživanju sajta Booking koje pokazuje da putnici sve više preferiraju privatni smeštaj i više kraćih putovanja u trajanju od nekoliko dana, mogu uticati značajno na poslovanje turističkih agencija?
Danas ukoliko se osvrnete na okolinu i proverite na koji način oni planiraju putovanje, većina će odgovoriti da smeštaj i prevoz sami rezervišu, i to iz udobnosti svog doma. Nekada je bilo nezamislivo odraditi plan putovanja preko interneta, najsigurnija opcija za sve nas bila je obilazak turistickih agencija, prikupljanje promo materijala odnosno ponuda za putovanje i uz konsultaciju sa porodicom ili saputnikom odlučimo čija ponuda nam je odgovarajuća.
Ono što internet i sajtovi dodatno nude, jeste kompletan opis i ponuda ulaznica za sve znamenitosti grada ili zemlje u koju putujemo, te i dodatne popuste na cenu ukoliko kupovinu obavimo online.
Napredovanjem digitalnih turističkih platformi promenile su se i potrebe ljudi, za jednostavnijim i fleksibilnijim načinima putovanja.
Booking koja važi za jednu od vodećih svetskih platformi za rezervaciju smeštaja, predstavila je na konferenciji u Hotelu Summit u Beogradu, istraživanje koje pokazuje da skoro 70% ljudi svoje putovanje rezerviše online. Istraživanje je rađeno na 17.000 ispitanika iz Evrope.
Tačnih podataka koji se odnose na broj turista odnosno ljudi iz Srbije koji se koriste digitalnim platformama ne postoji, ali je činjenica da su online rezervacije svakodnevno u velikom porastu.
Lider u svetu
Kompanija Booking osnovana je 1996. godine u Amsterdamu, kada je od male holandske startap kompanije postao jedna od najvećih kompanija za online rezervacije smeštaja u svetu. Na ovom sajtu danas, nalazi se više od 1,6 miliona ponuđenih objektata, a procene kompanije su da će ova cifra ubrzo doći do dva miliona. U Srbiji je registrovano 5.767 smeštajnih objekata. Na dnevnom nivou se putem ove platforme obave rezervacije za čak 1,5 miliona noćenja.
Napretkom tehnologija došlo je do velikih promena u svim sferama svakodnevnog života, jedan od primera sličan ovom jeste i pojavljivanje online novina, štampane novine su i dalje u velikoj meri prisutne i nema nekih naznaka da će baš svako od nas da se odrekne listanja hartije ali svakako čitava nacija i kontinuirani rad u virtuelnom svetu nas vodi ka cilju, da što brže i efikasnije olakšamo sebi svakodnevne potrebe i želje.