sreda , 17 avgusta 2022
Foto: Salon Miki

Sternokleidomastoidni mišić i kako sprečiti bolove

Kako to sve počinje

Sećate li ste kad ste poslednji put kačili zavese, pa vas je zbog toga posle bolela glava? Ili ste besomučno surfovali po instagramu ili fejsbuku, dok nije počelo da vam se magli pred očima? Osetili ste bol u sinusima, vilici ili oku?… Ovi su položaji pogubni za vrat. Bol osećate zbog skraćenog sternokleidomastoidnog mišića. On vam to tako poručuje da ste dugo u nepravilnom položaju i da vam je masaža vrata preko potrebna.

Samo malo anatomije

Sternokleidomastoid je najveći površinski parni mišič prednjeg dela vrata. Savija obostrano glavu prema grudnoj kosti, kao što su situacije kada nekome kucate poruku na telefonu. Jednostrano savija glavu prema ramenu, kao kad zaspite u busu na putu do mora. Rotira glavu u jednu stranu, kao kad prolazite pored izloga i nešto sa rasprodaje vam privuče pažnju. Zajedno sa skalenskim mišićima ima ulogu sekundarnog respiratornog mišića, jer pomaže u podizanju grudnog koša prilikom udisaja. Kod bolesnika sa astmom dolazi do napetosti ovog mišića zbog otežanog disanja.

Kad vam je postura pravilna vaša glava je teška oko 5 kilograma. Kada se zadubite u nove postove na fejsbuku ili instagramu, glava zbog uticaja gravitacije postaje sve teža. Kada glava stoji savijena pod uglom od 60° težina glave može biti i 27 kilograma!

Korekcije

Kako najlakše da to popravite?

Vraćajte vrat unazad, i gledajte da vam brada uvek bude u neutralnom položaju

Pokušajte da stegnete mišiće između lopatica i držite tako što duže

Ramena povlačite dole i što dalje od ušiju

Telefon držite ispred sebe, a ne dole

Sa starenjem dolazi do smanjene elastičnosti i povećane ukočenosti vratnih mišića. Iako su degenerativne promene na mišićima nepovratne i napreduju sa vremenom, efekti starenja mogu biti odloženi i poboljšana funkcija mišića. Promene na ovim mišićima kod žena koje se bave sedimentarnim poslovima su gore nego kod aktivnih žena. Samo minimalan nivo fizičke aktivnosti je dovoljan da se spreči krutost vezivnog tkiva u ostarelim mišićima.

Istezanje sternokleidomastoida

Istezanje sternokleidomastoida uopšte nije komplikovano, ali se mora izvoditi lagano i do granice bola.

Stanite ili sedite sa licem prema napred

  • Jedna ruka je opuštena pored tela ili na sternokleidomastoidu ispod ključne kosti zbog jačeg istezanja
  • Nagnite glavu unazad i u stranu sa pogledom u plafon
  • Drugom rukom vucite glavu prema uhu da bi pojačali istezanje
  • Zadržite istezanje najmanje 30 sekundi sa obe strane
  • Dišite normalno sve vreme istezanja.

Masaža sternokleidomastoida

I naravno, najprirodniji i najefikasniji način za rešavanja problema sa sternokleidomastoidom je masaža. Masaža ovih mišića smanjuje bol i napetost i povećava opseg pokreta. Pokreti gnječenja i glađenja su blagi, jako prijaju i opuštaju.

 

Izvor: Salon Miki

Takođe pročitajte

U prvih 6 meseci kriza nije preterano uticala na IT tržište rada

Tržište informacionih tehnologija u Srbiji se našlo pred velikim izazovom nakon sukoba Rusije i Ukrajine. …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.