Slogani poznatih brendova – reklame na zastavama i bilbordima koje volimo

Velike kompanije i poznati brendovi privlače našu pažnju na mnogo načina. Pored sveprisutnosti na internetu i društvenim mrežama, na svakom koraku možemo naići na inspirativni moto ili pokretačku misao iza kojih stoji neka popularna robna marka.

Svetski priznate i poznate firme postavljaju bilborde duž autoputa, ističu reklamne zastave raznih veličina, štampaju svoj logo na olovkama ili torbama. Mareći pritom na  kvalitet materijala i strogo vodeći računa o dizajnu, brendovi kreiraju upečatljive reklame. Bilo da se vijori visoko na jarbolu ili zauzme veliko polje bilborda – kreativna reklamna poruka lako se zapamti.

Uspešne kompanije znaju da je ulaganje u marketing strategije pre svega investiranje u ideju i vrhunski slogan. Da bi ostvarili uticaj, međunarodni giganti zato traže originalni moto, onu kombinaciju reči koja ima „magične moći“ da privuče i zadrži kupce.

Istraživali smo koji su slogani među najboljima u istoriji oglašavanja i u čemu se ogleda njihova efikasnost. Pročitajte.

Nike – Just do it! (Samo uradi!)

Dovoljno je da ugledate logo kompanije “Nike”, pa da pomislite na motivacioni i u isto vreme veoma jednostavan slogan “Just do it!” (Samo uradi). Moto je daleke 1988. godine osmislio Den Viden, izvršni direktor kompanije u to vreme. Premda je slogan postao čuven širom planete, malo ljudi zna da se iza njega krije ne tako “svetla priča”.

Naime, Videnova inspiracija ima mračno i pomalo bizarno “poreklo”. Noć pre nego što je trebalo da predstavi novi moto kompanije setio se deceniju starog slučaja Gerija Gilmora. U pitanju je bio kriminalac, osuđen na smrt zbog pljačke i dvostrukog ubistva, čije su poslednje reči pred pogubljenje bile “Uradimo to!” (“Let’s do it!”). Viden je potom spojio ovu frazu sa motom kampanje Nensi Regan “Samo reci ne” (“Just say no”) i ostavio upečatljiv trag u istoriji oglašavanja.

“Just do it” je slogan sa kojim se mogu posvetiti i rekreativci koji trče vikendom u parku i olimpijski šampioni. Zbog toga je moto doživeo planetarnu popularnost, a Nike neverovatnu zaradu. Samo u toj prvoj deceniji od plasiranja slogana kompanija je povećala profit sa 877 miliona na 9.2 milijarde dolara. 

L’Oreal – Because You’re Worth it (Zato što vrediš) 

Za mnoge je jedna od najjačih feminističkih izjava u drugoj polovini 20. veka, krilatica brenda L’Oreal “Zato što vrediš” (Because You’re Worth it). Kompanija koja se ponosi svojom misijom da pruža muškarcima i ženama širom sveta kvalitetne i efikasne kozmetičke proizvode u prvi plan se istakla ovom reklamnom porukom 1973. godine.

Slogan je osmislila dvadesetrogodišnja kopirajterka Ilon Spekt dve godine ranije, tako da već pet decenija osnažuje žene i ujedinjuje potrošače oko brenda. „Zato što smo vredni toga“ je od tada postalo simbolično – žene svih uzrasta, porekla ili rase mogle su da veruju u svoju lepotu i budu samopouzdane. Tokom vremena relevantnosti slogana doprineli su i brojni reklamni spotovi u kojima su brend predstavile žene iz različitih kultura. Moto je preveden na čak 40 jezika i godinama okuplja i ujedinjuje žene širom sveta podstičući ih da budu neustrašive, ambiciozne i da veruju u svoju vrednost svakog dana.

Zanimljiva činjenica: Ogranak kompanije u Sjedinjenim Američkim Državama 2012. godine je objavio mini dokumentarac o istoriji slogana. O pozadini kampanje, te osnaživanju žena koje traje godinama govorili su generalni direktor i portparol kompanije, kao i čuvena Bijonse Nouls.

Apple – Misli drugačije

U trenutku kad je kompanija Apple tragala za novim sloganom, mnogi kreativni ljudi poput Stivena Spilberga i Stinga koristili su Apple proizvode. Upravo u toj činjenici kopirajteri marketinške agencije TBWA/Chiat/Day pronašli su glavnu inspiraciju za slogan “Think Different” (Misli drugačije). Fraza je trebalo da podstakne pojedince na smele vizije i kreativne ideje.

Na sajmu MacWorld 1997. godine Stiv Džobs je pomenuo „Think Different” u svojoj prezentaciji. Njegove reči su imale ogroman uticaj na publiku, zbog čega je Apple postao jedan od najprodavanijih brendova svih vremena.

Coca Cola – Open Happiness (Otvori sreću)

Malo koji brend je poznat po kreativnim i originalnim marketinškim kampanjama kao što je to slučaj sa Coca Colom. Ipak, među brojnim sloganima izdvaja se onaj iz 2009. godine – “Open Happiness” (Otvori sreću), koji potpisuje agencija Viden i Kenedi (Wieden + Kennedy). 

Zanimljivo je da je tokom pet godina ovaj moto doživeo neverovatan uspeh – Fejsbuk stranica kompanije je dobila preko 50 miliona lajkova pre nego što je slogan zamenjen sa „Okusi osećaj“ u januaru 2016. godine.

Levi’s – Quality never goes out of style (Kvalitet ne izlazi iz mode)

Levi Strauss & Co. je međunarodna kompanija za odeću, osnovana 1853. godine i poznata po svom kultnom brendu Levi’s farmerki. Tokom svoje duge istorije proizveli su niz nezaboravnih televizijskih reklama. Ipak, među popularnijima je svakako čuvana krilatica „Kvalitet nikad ne izlazi iz mode“ (Quality never goes out of style), koja se upotrebljava od 80-ih godina prošlog veka.

Upravo se zahvaljujući pomenutom sloganu Levi’s definisao kao brend broj jedan kada je u pitanju odeća od džinsa.

Red Bull – It gives you wings (Daje ti krila)

Energetsko piće sa kofeinom postalo je poznato širom sveta zahvaljujući jednostavnom, a opet autentičnom sloganu “It gives you wings” (Daje ti krila). Može se reći da je u ovoj jednostavnoj frazi sažeta suština marketinške strategije Red Bull-a, koja se u velikoj meri fokusira na ideju da njihov proizvod daje „krila“ ljudima. 

U pitanju je metafora, krila predstavljaju energiju koja je ljudima potrebna nakon dugotrajnih napora i teškoća svakog dana. Umorni ste, iscrpljeni, na izmaku snaga? Potrebna vam je energija dva crvena bika koji jurišaju, potrebno vam je da poletite? Jedna limenka energetskog pića i tu ste! Kada malo bolje razmislite, ova kampanja je pravi dokaz da sadržaj istinski može da vam donese vrhunski uspeh kad se dobro plasira.

Na kraju, bilo da je reč o televizijskoj reklami, Fejsbuk oglasima ili zastavama velikih formata, sasvim je izvesno da su neki slogani podigli reputaciju brojnim svetskim brendovima i doneli im neverovatnu zaradu. A koje reklame vi volite?

Takođe pročitajte

“Žene stvaraju-razgovori pokreću” sa Majom Iskrom

Ciklus “Žene stvaraju-razgovori pokreću” dovodi u Niš Maju Iskru, autorku nagrađenog romana “Aperkat”, magistarku multimedijske umetnosti, …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.