Diplomirali ste na departmanu za neki strani jezik, ali niste sigurni kako da to svoje znanje usmerite. Niste oduševljeni idejom da budete profesor jezika, ali želite da radite u struci. Možda je pisanje sadržaja pravo zanimanje za vas!
Milica Mladenović, vođa tima za proizvodnju sadržaja u kompaniji Better Collective Niš kaže da u ovoj kompaniji u njenom timu rade ljudi koji su završili neki od stranih jezika ili poseduju sertifikate o poznavanju jezika:
“Do sada su skoro svi naši pisci imali diplome iz engleskog, italijanskog i francuskog jezika. Međutim, to nije odlučujući faktor za ovaj posao. Ljudi koji imaju sertifikate o znanju jezika takođe mogu postati pisci. Najbolji način da naučite ovu veštinu je vežbanje i neprekidan rad na njoj.“
Milica odgovara i na to kako izgleda jedan radni dan pisca sadržaja, ali i ko postavlja već kreirani sadržaj na sajtove.
“Svakodnevni zadaci pisaca uključuju pisanje sadržaja za naše veb-sajtove. Oni pišu o određenim temama. Ponekad lektorišu dokumente ili rade prevođenje. Štaviše, oni dobro poznaju SEO, što je neophodno za pisanje u Better Collectiveu.”
“ Sa druge strane, postavljači sadržaja postavljaju već gotov sadržaj na veb-sajtove, gde ga formatiraju, možda dodaju linkove i slike, rade sa dodacima ili drugim sličnim alatima. Oni uglavnom rade sa WordPressom.”
Milica dodaje i to da svoje veštine morate neprestano da razvijate.
“Ako započnete sa pisanjem, krenite ka SEO-u, istražite različite teme o kojima biste pisali i igrajte se sa SEO alatkama. Možda bi najbolje polazište bilo pravljenje sopstvenog bloga. Mogli biste saznati mnogo više o sadržaju, kako ga optimizovati za svoju publiku, pa čak i o tehničkoj strani bloga. Ali što je najvažnije, uvek je dobro imati otvoren um i želju da s vremena na vreme isprobate nove stvari.”