Da li ste razmišljali o biznisu otkupa automobila u Nišu?

Prilike za biznis u današnjem okruženju su brojne. Iako najveće prilike pruža globalizacija i poslovanje preko interneta, to ne znači da ne možete zaraditi novac na tradicionalnije načine.

Pod time ne mislimo da radite za nekoga kako biste primali platu, već da postanete preduzetnike. Ali za razliku od većine malih preduzeća koja se osnivaju, bavili biste se neobičnim zanimanjem – otkup vozila.
Ali pre svega, da bi neka biznis ideja bila ocenjena kao uspešna, potrebno je da ispuni nekoliko kriterijuma, od kojih je glavni prinos na uložena sredstva ili prostije rečeno, kolika je zarada. Da li bi se otkup vozila uopšte isplatio u Nišu, hajde da saznamo.
Analiza tržišta
Pri postavljanju biznis plana, prvo se polazi od plana prodaje, a prvi korak u planu prodaje jeste analiza tržišta. Da biste mogli da pretpostavite kolika će biti prodaja, morate da znate tržište. Kakvo je tržište polovnih automobila u Nišu?
Od svih gradova u Srbiji očekivano je da Beograd ima najveći potencijal, pa i kad je otkup automobila u pitanju. Međutim, i drugi po veličini grad u Srbiji ne manjka automobilima. Procenjuje se da gradska opština Niš ima preko 260.000 stanovnika.
Koliko je to u automobilima?
Analizom zvaničnih podataka iz prethodnih godina dolazimo do informacije da u južnom regionu Srbije na 1.000 stanovnika dolazi 209 vozila. Kada broj vozila na 1.000 stanovnika primenimo na stanovnike gradske opštine Niš, dobijamo podatak da na teritorije Niša postoji preko 54.000 automobila.
Da li je to malo ili mnogo?
Statistike o starosti vozila koja se nalaze na putevima Srbije ukazuju da je prosečna starost vozila 15 godina. Nemamo centralne mere tendencije, pa ne možemo da kažemo da to znači da je polovina od 54.000 vozila u Nišu starija od 15 godina.
Ali, radi pojednostavljena, pretpostavićemo da je to slučaj. Znači, naš tržišni potencijal čini između 27 i 54 hiljade vozila.
Zašto je bitna starost vozila?
Starost vozila je bitna, jer nije realno pretpostaviti da će predmet otkupa biti vozila stara 5 godina. Nije nemoguće da to bude slučaj, ali je mnogo preciznije reći da će predmet otkupa biti vozila starija od proseka.
Zašto ljudi koriste usluge agencije za otkup vozila?
Možda se pitate čemu potreba agencija za otkup vozila kada postoji toliko načina za prodaju automobila. Pitanje je sasvim na mestu, između ponude i tražnje za polovnim automobilima nalaze se auto-placevi, štampani i internet oglasi.
Međutim, za prodaju automobila je uglavnom potrebno vreme. Dešava se da prodavci mesecima čekaju da pronađu kupca za automobil koji stoji na placu, a sigurno ne dobija vrednost dok vreme prolazi i činjenicom da stoji na otvorenom.
Pa i kada se auto upotrebljava do prodaje, vrednost opada sa svakim kilometrom, dok frustracija raste. Naročito ako neko pokušava da proda popularan automobil, za koji postoji pregršt oglasa i izbora.
Prodaja automobila je proces koji podrazumeva nekoliko aktivnosti: pripremu automobila, odlazak u servis (opciono), slikanje, spremanje oglasa, odgovaranje na pozive, nalaženje sa kupcima… Sve to oduzima vreme, koje ljudi možda nemaju.
Na kraju krajeva, ima situacija u kojima je potrebno hitno prodati automobil, a agencije uglavnom dolaze istog dana i isplaćuju u kešu.
Tako da, tražnje definitivno ima.
Koliko je to u novcu?
Da se vratimo na brojke. Rekli smo da u Nišu ima od 27 do 54 hiljade automobila za prodaju. Krenućemo od najniže pretpostavke – 27.000. Hajde da kažemo da u svakom trenutku 10% ljudi prodaje svoj automobil.
Što znači da imamo 2.700 prodavaca. Pretpostavićemo da svaki peti prodavac pozove agenciju za otkup, što je ukupno 540 vlasnika.
Koliko je to na godišnjem nivou?
Da bismo imali uvid koliko je to posla, rasporedićemo naših 540 mušterija na godinu dana: 540/365, što je približno 1,5 automobila dnevno. Znači svakog dana otkupljemo po jedan automobil, a svaki drugi 2.
Koliko je to para?
Agencije za otkup vozila mogu dalje preprodati automobil, rasparčati ga u delove ili ga prodati u cilju reciklaže, tj otkup na kilo. Zarada varira od posla do posla, ali je minimum sigurno 50€ po automobilu, a može biti i mnogo više.
Na mesečnom nivou to je 35 automobila, sa minimalnom zaradom od 1.750 evra mesečno. Zvuči dobro zar ne?
Naravno, ova analiza je prilično uprošćena i potrebno je uključiti još nekoliko faktora, pre svega konkurenciju, troškove oglašavanja i slično. Ali jedno je sigurno, ovaj posao ima potencijala.

Takođe pročitajte

U Grčku sada možete otputovati avionom i autom, ali i liftom

Voleli biste da saznate više o Staroj Grčkoj, ali niste ljubitelj gabaritnih i suvoparnih istorijskih …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.