Da li ste znali da danas, kada su praktično svi svakodnevno na internetu i društvenim mrežama postoje preduzetnici koji ne ulažu u online oglašavanje? Deluje zapanjujuće, ali oko 50% postojećih firmi i organizacija nema razvijenu strategiju digitalnog marketinga. Možda i vaše poslovanje ulazi u taj procenat?
Ukoliko se isprobali neke metode internet oglašavanja ali bez konkretnog plana, onda niste iskoristili sve benefite i verovatno se još pitate: zbog čega je digitalni marketing toliko važan?
Odgovor se nalazi u činjenici da je internet marketing mnogo više od pregledanja društvenih mreža. Zapravo, korišćenje socijalnih medija je samo jedan od mnogo sjajnih alata koji vam mogu pomoći da doprete do svoje publike i kupaca. Pripremili smo nekoliko razloga zbog kojih treba da razmislite o kreiranju dobre marketinške kampanje na web-u. Pročitajte.
Svi su na društvenim mrežama
Krenimo od društvenih mreža. Prosečan korisnik Interneta ima nalog bar na jednoj socijalnoj platformi. Fejsbuk, Instagram, Pinterest, Tviter, Tik Tok samo su neke od najpopularnijih društvenih mreža danas. Ne morate praviti marketinški plan za svaku od njih. Najpre treba da pronađete i razumete svoju ciljnu grupu na društvenim mrežama, a onda da kreirate strategiju za onu mrežu koju najviše koristi.
Sadržaj koji plasirate na svom nalogu mora da bude pre svega zanimljiv, kvalitetan, ali i relevantan, tako da ne privuče publiku samo jednom, već iznova i iznova. Uspešna kampanja na društvenim mrežama povećaće vaš web saobraćaj, kao i stopu angažovanja i interakcije, a uz to ćete ostvariti i mnogo više pregleda.
Neki korisnici više vole video sadržaj, neki infografiku, neki tekst. Uradite istraživanje sa punom pažnjom posvećenom detaljima tako da pronađete idealne teme i poruke, ali i formate za svoju publiku.
Možete da stvorite i povećate saobraćaj na sajtu
Marketinška kampanja koja koristi SEO u kombinaciji sa pažljivim istraživanjem tržišta je dobar put do uspeha. Zahvaljujući digitalnim strategijama, a pre svega SEO (Search Engine Optimization), tj. optimizaciji sajta za pretraživače, možete stvoriti visoko rangiranu web lokaciju. Ponekad je to sve što vam je potrebno za uspeh: kvalitetan sadržaj koji se visoko kotira i koji odgovara vašim ciljanim kupcima.
Postoji nekoliko načina da preduzetnici poboljšaju rang web sajta. Pre svega tu je izbor relevantnih ključnih reči sa niskom konkurencijom.
Zatim, kreiranje sadržaja tj. postova sa oko 1.800 reči. Razvijte dobru taktiku za link building – uključivanje internih i eksternih linkova do kvalitetnih lokacija i te kako može pomoći u rangiranju web lokacije. Na kraju, kad svemu ovome dodate deljenje na društvenim mrežama u roku od nekoliko meseci bićete na vrhu Gugla.

Povećavate reputaciju svog brenda
Kada kupujete online proizvod ili uslugu, malo je verovatno da ćete kupiti na prvom sajtu na koji naiđete. Ukoliko ste poput većine potrošača današnjice, onda ćete malo istraživati i čitati recenzije na Internetu. Zapravo, oko 84% potrošača veruje recenzijama o brendovima.
Ako vaša kompanija ima lošu reputaciju ili, što je još gore, uopšte nema reputaciju, onda je mala verovatnoća da ćete imati poverenje potencijalnih klijenata. Međutim, uz digitalni marketing možete i te kako da povećate ugled firme.
Kada ste vidljivi na Internetu, plasirate kvalitetan i relevantan sadržaj doprinosite prepoznatljivosti svog brenda. Angažujte svoju ciljnu grupu tako što ćete objavljivati tekstove, video snimke i fotografije koji su usredsređeni na probleme i interesovanja potencijalnih kupaca. Dodajte tome upečatljiv naslov i ostvarićete pun pogodak.
Nikad nije kasno za digitalni marketing
Ukoliko ste isprobali bar neku od metoda internet marketinga, jasno vam je da su sve tehnike povezane i da jedna na drugu utiču. Digitalni marketing je skup digitalnih taktika i alata, i kao takav daje najbolje rezultate. Kada kreirate kvalitetan i relevantan blog, koji je uz to SEO optimizovan, podelićete ga na Fejsbuku ili Instagram storiju – ovo je tipičan primer kako se digitalne marketinške metode prepliću.
Ono što je važno jeste da bez obzira na to za kakvu se strategiju opredelite – počnete da je sprovodite i to dosledno.
Potrebno je izvesno vreme da savladate SEO osnove i naučite kako da napišete zanimljiv članak koji vredi ili montirate interesantan video. Zbog toga, uporedo sa istraživanjem i učenjem, uložite malo vremena i novca u oglašavanje – kako na Guglu, tako i na društvenim mrežama.
Jedan od efikasnijih načina da poboljšate svoju poziciju na webu jeste korišćenje nativnih oglasa.
Za razliku od klasičnih banera koji neretko ometaju korisnika, organske (prirodne ili nativne) reklame kreirane su tako da se potpuno uklapaju u sadržaj koji vaša ciljna grupa pregleda. Postoje mnoge platforme za nativno oglašavanje kao što je Nativemedia.rs, gde možete da napravite oglas po svojoj meri. Udružite ih sa ostalim strategijama i napravite korak bliže poslovnom uspehu.