Turistički voz kroz živopisnu Svrljišku klisuru postaje realnost?

Rekonstruisana pruga Niš-Svrljig uskoro će dobiti novi sadržaj a to je turistički voz koji će putnicima pružiti pravi ugođaj vožnje kroz Svrljišku, odnosno Niševačku klisuru ali i mogućnost da uživaju u nedovoljno turistički iskorišćenim lokalitetima.

Ideju su pokrenuli predstavnici lokalnih vlasti Niša i Svrljiga a šta o tome misli Nenad Ranđelović iz Svrljiga, istinski zaljubljenik i promoter tih krajeva izneo je za naš portal.

Jugoistočna Srbija već odavno kaska za ostalim delovima zemlje u pogledu razvijenosti turizma koji kao sektor privrede itekako ovaj kraj u perspektivi može spasiti sigurnog propadanja.

Ideja da se sve trenutne stvorene i prirodne predispozicije stave u funkciju turizma svakako treba biti podržana kako na lokalu tako i od strane centralizovane uprave.
Male, marginalizovane zajednice kao što je opština Svrljig na svojim teritorijama sasvim sigurno poseduju prirodne, stvorene i kulturno-istorijske destinacije, koje u budućnosti mogu biti generator razvoja turizma cele jugoistočne Srbije.
Jedna od takvih potencijalnih turističkih atrakcija nesumnjivo je pruga koja spaja regionalni, administrativni i kulturni centar Niš sa celom Timočkom krajinom sve do Prahova na Dunavu.
Na svom putu železnička pruga preseca masiv planine Tresibaba na teritoriji opština Svrljig i Knjaževac, brusi Svrljišku klisuru i probija se kroz uklještene meandre Svrljiškog Timoka.
Godine 1922. prilikom zvaničnog otvaranja pruge širokog koloseka ondašnja štampa je pisala o tome da je od svih krajeva naše nove zemlje ovaj jedan od najlepših i potes Svrljiške klisure uporedila sa lepotama predela Švajcarske.
Da je to zaista tako potvrđuje ogroman broj turista iz Srbije ali i iz celog sveta, koji u poslednje vreme neprestano i u sve većem broju posećuju Svrljišku klisuru kako zbog njenih prirodnih lepota tako i zbog prebogatog kulturno-istorijskog nasleđa.
Iluzorno je pričati o tome kakve kulturno-istorijske atrakcije poseduje grad Niš, Knjaževac, Zaječar…
Kako ljudi sa lokala sigurno znaju da ovaj pružni pravac sa organizovanim turističkim vozom uz izgradnju rudimentalne turističke opreme može biti svetska turistička destinacija, smatramo da ceo sistem treba uložiti svoje znanje, vreme i sredstva u ovakav projekat. Time bi se uvezale turističke destinacije svih gradova i opština na ovoj trasi, i dobio još jedan razlog da stanovništvo razmisli o turizmu kao sutrašnjoj primarnoj delatnosti, čime bi se dobila mogućnost ostanka i opstanka ljudi na ovoj teritoriji.

Nenad Ranđelović

Takođe pročitajte

U Grčku sada možete otputovati avionom i autom, ali i liftom

Voleli biste da saznate više o Staroj Grčkoj, ali niste ljubitelj gabaritnih i suvoparnih istorijskih …

Jedan komentar

  1. Ideju gospodina Ranđelovića smatram senzacionalnom i pordžacu jedan takav projekat koliko god budem bio u mogućnosti! Pruga Zaječar – Knjaževac – Svrljig – Niš je najlepša na Balkanu, a jedna od tri najlepše normalnokolosečne pruge u Evropi (zajedno sa sa švajcarskom Gottjard-Bahn i slovenačkom bohinjskom prugom). Na placu koji sam od prababe i pradede nasledio u Zaječaru privodim kraju izgradnju kuće, koja će biti „glavna železnička stanica“ jedne vrtne železnice. Naime, na prostoru oko kuće, na oko 800 kvadratnih metara, planiram izgradnju jedne vrtne železnice – prve privatne vrtne železnice u Srbiji! Zgrade železničkih stanica na pruzi Zaječar – Niš su delo čuvenog srpskog arhitekte Petra Gačica i prava su umetnička dela! Sve sam ih detaljno slikao i premerio i planiram da u 3D printu izradim modele svih njih u razmeri 1:87. Osim toga, planiram da, ako se usaglasim sa Direkcijom Železnica Srbije, renoviram nekoliko manjih staničnih zgrada izmedju Zaječara i Niša, koje bi mogle da se iskoriste kao ugostiteljski objekti za domaće i strane turiste.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.