Foto: Internet Magazin Sana Life

Špargle – zeleno blago iz zemlje

Špargle su jedna od najstarijih poznatih povrtnih kultura i poznate su već više od 2.000 godina. Smatraju se delikatesom u mnogim kuhinjama širom sveta i bogate su nutritivnim vrednostima. U ovom članku saznajte više o šparglama, njihovim zdravstvenim koristima i načinima na koje ih možete pripremiti.

Špargle – bogate nutritivnim vrednostima

Špargle su bogate hranljivim sastojcima i idealne su za zdravu ishranu. One su niskokalorične, sadrže veliku količinu vlakana, vitamina i minerala. Na primer, špargle su dobar izvor vitamina C, vitamina K, folne kiseline, gvožđa, bakra i mangana. Takođe su bogate antioksidansima, poput likopena, beta-karotena i luteina.

Foto: Internet Magazin Sana Life

Zdravstvene koristi špargli

Konzumiranje špargli ima mnoge zdravstvene koristi. Na primer, špargle mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti, povećanju imunološkog sastava, smanjenju rizika od raka i poboljšanju zdravlja probavnog sastava. Takođe se smatraju prirodnim diuretikom, što znači da pomažu u uklanjanju viška tečnosti iz tela.

Kako pripremiti špargle

Špargle se mogu pripremati na mnogo načina, uključujući kuvanje, pečenje, roštiljanje ili prženje. Najčešći način pripreme špargli je kuvanje u vodi ili parenje. Pre pripreme špargli potrebno je ukloniti tvrdi deo stabljike i oprati u hladnoj vodi.

Jedna od popularnih kombinacija su špargle s umakom od maslaca i limuna, dok se pečene špargle mogu poslužiti s paradajzom  i feta sirom. Takođe, špargle se mogu dodati salatama, testeninama i supama za dodatnu nutritivnu vrednost.

Takođe pročitajte

Kako se izboriti sa prolećnim alergijama

Alergija (preosetljivost) je prirodna, zaštitna reakcija organizma od agenasa iz okoline, koje organizam doživljava kao pretnju …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.