utorak , 19 oktobra 2021
https://www.pexels.com/photo/scrabble-pieces-on-a-plate-2377045/

Prednosti i mane keto dijete

Problem sa viškom kilograma u današnje vreme sve je češća pojava, a gojaznost zbog ogromne rasprostranjenosti mnogi zovu i bolešću savremenog doba.

Brojni su načini da izađemo na kraj sa gojaznošću, a keto dijeta postaje opcija za koju se odlučuje sve veći broj ljudi.
Imate priliku da u narednim redovima saznate najvažnije detalje u vezi sa ovim vidom mršavljenja i odlučite da li je to dobro rešenje za vas.

Šta podrazumeva keto dijeta?
Režimi ishrane kao što je ketoza dijeta spadaju u red onih poznatih i kao LCHF (Low Carb High Fat) dijete, baziranih na unosu namirnica bogatih mastima i izrazito smanjenom unosu ugljenih hidrata.

Unosom hrane sa velikim udelom masti telo se dovodi u stanje ketoze, što znači da se kao izvor energije koriste masti, a ne glukoza, koju naš organizam inače koristi u te svrhe. Na taj način podstičemo proces trošenja masti, koje onda ne mogu da nastave da se skladište u našem telu.

Koje namirnice su dobrodošle, a na koje treba da zaboravimo?
Ketogena dijeta podrazumeva da nutrijenti koje unosimo stoje u sledećem odnosu – 70% masti : 20% proteina : 5% ugljenih hidrata. S obzirom na to da se savetuje dnevni unos ugljenih hidrata do 30g, jasno je da nema mesta namirnicama sa visokim procentom ugljenih hidrata.

Riba, jaja, govedina i živinsko meso su obavezni deo keto jelovnika. Od povrća se može konzumirati spanać, kelj, brokoli i karfiol. Punomasni mlečni proizvodi takođe su dopušteni.

Žitarice, šećer, krtole i voće bogati su ugljenim hidratima, stoga im nije mesto na keto meniju. Moguće je po potrebi koristiti zaslađivače – eritrol i steviu.

Koji su benefiti ovog režima ishrane?
Iskustvo je pokazalo da je keto dijeta naročito pogodna za rešavanje određenih zdravstvenih problema, pored toga što pomaže u oslobađanju od viška kilograma. Navešćemo najčešće benfite do koji dovodi ovaj režim ishrane.
Efikasnost u borbi sa gojaznošću

Ukoliko se pridržavate pravila ketogene ishrane, što znači da pre svega značajno smanjite unos ugljenih hidrata, ulazak u stanje ketoze (topljenja masti) nastupiće vrlo brzo. Dakle, krenućete da se oslobađate nataloženih masti za jako kratko vreme.

Kad je reč o rezultatima i njihovom trajanju, iskustvo pokazuje da su mnogo dužeg trajanja nego kada je reč o drugim dijetama ovog tipa, pa se i u tome vidi prednost ove dijete.

Nivoi šećera u krvi i insulina su pod kontrolom
S obzirom na to da je unos ugljenih hidrata drastično smanjen, ne čudi što nema naglog skoka šećera u krvi. Samim tim nema ni skoka insulina, potrebnog za regulaciju šećera.

To su razlozi zašto se ovaj tip ishrane sve češće savetuje ljudima koji imaju insulinsku rezistenciju ili dijabetes tipa 2, kao jedna od mogućnosti za rešavanje ili ublažavanje ovih problema.

Osećaj gladi jenjava
Kako ne dolazi do naglog porasta koncentracije insulina u krvi, usled toga što ishrana oskudeva u ugljenim hidratima, ubrzo iščezava i osećaj gladi. U proseku je potrebno 4-5 dana da se naviknemo na novi režim.

Takođe, hrana bogata mastima duže nas drži u stanju sitosti, pošto se masti sporije razlažu od glukoze, koju upotrebljavamo kao izvor energije kada ne sledimo pravila ketogene ishrane.

Rezultat ove ishrane je i koža bez akni
Smatra se da je i čista koža direktna posledica ishrane bazirane na malom udelu ugljenih hidrata. Kod mnogih korisnika ove dijete došlo je do smanjenja ili potpunog nestanka upalnih procesa na koži, što nije nimalo zanemarljiv efekat.

https://pixabay.com/photos/food-diet-keto-ketodieta-fitness-3223286/

Ima li ovaj vid ishrane nuspojave?
Nažalost, odgovor je potvrdan. Istraživanja pokazuju da su se neki ljudi nakon određenog vremena provedenog na ketogenoj dijeti žalili na tegobe uzrokovane smanjenim unosom vitamina.

Moguća je pojava grčeva, aritmije i osipa. Takođe je uočeno pojačano opadanje kose, povećan nivo holesterola i problemi sa kamenom u žuči.

Na početku je moguć pojačan osećaj umora i nervoze, ali se takve smetnje najčešće brzo povuku.

Još saveta za bolje efekte ketoze
Ono što će vas možda začuditi jeste da u keto ishrani nije preporučljivo užinati, što se savetuje kod mnogih dijetetskih režima. Čestim obrocima neprestano podižemo nivo šećera u krvi, a samim tim i insulina, što samo opstruira proces mršavljenja.

Preporučuje se unošenje 4-5l tečnosti, čime se pospešuje izbacivanje štetnih materija i smanjuje osećaj gladi. Poželjno je upražnjavati fizičku aktivnost nekoliko puta nedeljno.

Ne zaboravite glavno – da se ipak posavetujete sa stručnjakom u vezi sa primenom ovog vida ishrane. On će uzeti u obzir celokupno vaše zdravlje i reći vam da li je ketogena ishrana dobar izbor za vas.

Bezbedno se pozdravite sa neželjenim kilogramima i bez straha uživajte u svojim novim postignućima – lepom i zdravom telu!

 

 

Takođe pročitajte

Vlasotinčanka Anđela Dinić balkanski šampion u šahu

Mlada Vlasotinčanka Anđela Dinić balkanski je šampion u šahu u kategoriji do 20 godina.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.