Izložba Radoša Antonijevića “O koristi i šteti istorije za život” biće otvorena za posetioce od četvrtka, 13 maja u 13h, a razgovor sa umetnikom održaće se od 13 i 30h.
O izložbi
Izložba je ambijentana postavka koju čine tri rada: Šator Vidovdanski hram ( po maketi Ivana Meštrovića iz 1908 godine za hram u slavu Кosovskog boja kao univerzalnog simbola slobodarskog duha svih južnoslovenskih naroda), Na svome mestu stajati (instalacija od tri šatora u vidu planina Olimp, Sinaj i Ararat) i Šator Dečani M2 (prema obliku manastira Visoki Dečani iz 14.veka).

Pomenuta dela Radoša Antonijevića „su neka vrtsta tangenti koje dodiruju neuralgične identitetske tačke tj. krivu istorije određenih zdanja ili podneblja. Pojedinačno uzevši su ili eho neke arhitektonske zamisli ili portret duha nekog mesta; zajedno oni su amalgam narativa, odnosno sazvučje glasova o koristi i šteti istorije za život (naslov Ničeove knjige, objavljene 1889)“.
Preoblikujući nacionalne, verske ili civilizacijske simbole različitog porekla u šatore odnosno objekte privremenog, montažnog i mobilnog karaktera koji su uz to su i funkcionalni, umetnik stvara dela koja u svom kontekstu poseduju referentnost na brojne primere pojedinačnih ili kolektivnih drama, uslovljenih različitim krizama (egzistencijalnim, migrantskim, identitetskim, duhovnim…) u lokalnim ili globalnim prilikama. Radoš Antonijević zapravo na metaforičan način preko simbola potiskivanog ili prenaglašenog istorijskog sećanja identitetskog koda, komentariše konfuznu sadašnjost.
O umetniku
Radoš Antonijević (Pančevo, 1969) je osnovne i magistarske studije završio na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, gde je i doktorirao sa tezom „Кorektivi oblika – vodić kroz skulptorske feno
mene“. Realizovao 26 samostalnih izložbi, izlagao na više od 50 koletivnih izložbi u zemlji i inostranstvu (Slovenija, Švedstka, Nemačka, Austrija, Francuska, Hrvatska, Rumunija). Na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu zaposlen je od 2001, sada u zvanju vanrednog profesora. Radno je angažovan na Akademiji umetnosti Banja Luka i Fakultetu umetnosti u Nišu.
Radoš Antonijević preispituje granice skulpture kao medija, problematizujući odnos oblika, funkcije, materijalnosti i značenja. Njagova serija radova skulptura-šatora je jedan od najinventivnijih ciklusa naše aktuelne umetnosti. Teme radova Radoša Antonijevića vezane su za neuralgične tačke života razmatrane sa aspekta politike, istorije i kulture.
Radno vreme od 12 do 18 sati u Noći muzeja ( subota 15. maj) do 22 sata, nedeljom zatvoreno.
Кustos izložbe Milica Todorović.
Posetioci su dužni da poštuju preventivne epidemiološke mere.