utorak , 2 juna 2020

Ne moramo da se vidimo da bismo zajedno popili kafu

Na nama je da nađemo način da ostanemo bliski i bezbedni i da se ne odreknemo omiljenih trenutaka kao što je ispijanje omiljene sveže mlevene kafe

Iskonska je težnja u nama da svakodnevno budemo u kontaktu sa drugim ljudima, da se družimo, da provodimo kvalitetno vreme zajedno i delimo važne trenutke. To nekako ima smisla, imajući u vidu da smo svi pre svega socijalna bića. Međutim, dešava se ponekad da nismo u prilici da se vidimo sa onima kojima želimo. A čak ni u tim situacijama, naš društveni život ne bi trebalo da „trpi“. Posebno ne bismo smeli da zanemarimo one male, tako drage rituale, koji ulepšavaju svakodnevicu.
Jedna od tih slatkih navika je ispijanje kafe, nije bitno da li traje pet minuta ili satima, bitno je da opušta, zbližava i daje snagu.
Prvo pitanje kad dođemo u goste ili kad nas neko poseti je „Može jedna kafica?“. Kad planiramo pauzu na poslu, sastanak sa simpatijom, izlazak sa prijateljima, pitamo „Kada ćemo na kafu?“. Ona je povod za viđanje, uvek je tu da kad se započinje razgovor, otkrivaju tajne, saopštavaju istine, dele iskustva.
U skladu sa novonastalom situacijom i odgovornosti koju imamo prema sebi i drugima verujemo da većina nas danas kafu ispija u svom domu. Ni tada ne moramo da odreknemo čak ni one najslađe „zajedničke“ jer postoji način da stupimo u kontakt sa svima sa kojima želimo da podelimo neke značajne trenutke, razmenimo „reč ili dve“, uz kafu, razume se. Pa kakve veze ima što taj neko nije na metar od nas? Jer, baš taj možda jeste uvek tu, u mislima, u srcu, stan do stana, preko „plota“…Ili čak, „na žicu“ daleko.
Jer baš sad kad smo svi kod kuće, baš zato što „kafenisanje“ jeste u biti svakog nas, važno je nastaviti tu tradiciju, ali na malo drugačiji način.

Video poziv rezervisan za kafu
Kao što ste posle posla pili kafu u omiljenom kafiću ili kafeteriji, sad ovaj neizostavni dnevni ritual sa društvom obavite preko kamere. Nekoliko minuta pre ugovorenog poziva zakuvajte domaću kafu, sipajte je u svoju omiljenu šolju, sedite u dobro osvetljen kutak kako biste što bolje izgledali pred kamerom, uzmite gutljaj i uživajte u neodoljivoj aromi dok čekate svoje omiljene sagovornike. Sveža mlevena kafa, uvek i zauvek, podseća na priču i druženje, inspiriše na kontakt. Bilo kakav.

Fiksni se vraća u modu
Sećate se ere pre mobilnih telefona, kad ste nestrpljivo sedeli pored fiksnog i čekali nečiji poziv, strahovali da će se roditelji javiti pre vas i da će taj neko možda spustiti slušalicu? Ili kada ste se radovali kad vas pozovu baka i deka da vam čestitaju rođendan, završetak škole, da vam kažu koliko su ponosni na vas jer ste dobili posao? Možda je sada baš pravi tenutak da okrenete baš njih, jer će se oni sigurno javiti na fiksni. I sigurno im nedostajete, uvek. Započnite razgovor čuvenim „Može kafa?“, oraspoložiće ih i dok je budete pili zajedno „preko žice“, imaćete osećaj da ste blizu, u istoj prostoriji, jer je miris domaće sveže mlevene kafe svuda isti.

Balkon kafa
Imate tu sreću da vam terasa gleda na terasu dragih komšija sa kojima ste često vikendima pravili roštilj, igrali društvene igre i pre odlaska kući, pili kafu kako biste sumirali sve o čemu ste pričali tog dana? I dalje imate sreće, jer iako ste kod kuće, zajednička kafa na balkonima, bez obzira što niste u istoj prostoriji, moguća je – stiglo je proleće. Namamite komšije da izađu na svoju terasu, tako što ćete vi prvi skuvati domaću kafu čiji bogat miris će naći put do njih i odmah ih podsetiti na druženje sa vama. Ovoga puta na različitim balkonima, ali ipak dovoljno blizu za nepresušne razgovore.
U ovom periodu je važno da budemo sa bliskim osobama, zato moramo biti kreativni i stalno tražiti načine kako da održavamo redovan kontakt. „Online“, „na daljinu“, druženje „preko žice“ samo su neki od predloga kako to možemo da ostvarimo. Dok god imamo omiljene rituale, drage ljude, optimizam i punu šolju tople sveže mlevene kafe – znamo da nismo sami i da neko uvek misli na nas.

Zato, ne bismo trebali da zaboravimo, da ne moramo da se vidimo da bismo zajedno popili kafu!

Takođe pročitajte

Kako je Japan uspeo da smanji broj pušača

Trend pada prodaje cigareta u Japanu, u periodu između 2011. i 2019. godine, korespondira sa …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.