Kotlovi u kanjonu reke Belice

Kanjon reke Belice – Biser Niševca

U blizini Niševca, naselja koje pripada opštini Svrljig, nalazi se savršeno mesto za sve ljubitelje avantura i prirode – Kanjon reke Belice.

Takozvani kotlovi specifična su karakteristika ovog kanjona, gde je došlo do zadržavanja vode i njeno kružno kretanje dovelo je do toga da se stvori ono što je danas vidljivo, oblici kružnog oblika i različitih dubina i veličina.

U letnjim periodima reka presuši ali se određena količina vode zadržava u ovim prirodnim bazenima. Temperatura vode je 8 do 10 stepeni.
Posetili smo ovo mesto koje ovog vikedna i nije imalo puno kupača možda zato jer je put do ovih fascinantnih kotlova urasao trnjem i koprivama. Ne dajte da vas to zavara, možda je put nepovoljan ali uz dodatni oprez svaki trud da se spustite do ovog mesta vredi doživljaja kada ugledate kotlove.

Kako stići?

Kada stignete do Svrljiga, na glavnoj raskrsnici sa semaforima, skrenete desno (ukoliko idete iz pravca Knjaževca, a obrnuto iz pravca Niša). Pratite znak za Niševac i mesto Varoš. Kada izadjete iz Svrljiga, na 2 km dolazite do skretanja preko pruge, tada ne idete preko pruge već nastavljate pravo ka planinama i stenama koje se vide. Kroz Niševac idete pravo do centra mesta i kod Pošte skrenete levo, kada se popnete uz prvu uzbrdicu imate naglo skretnje desno i idete uzbrdo. Nakon 2,5km pre prvog spuštanja videćete makadamski put sa desne strane koji vodi do mesta Banjica, jaza pogodnog za logorovanje i kupanje. Od asfaltnog puta do jaza vam treba 15 min hoda ali možete i terenskim voziom ako ga imate. Druga alternativa je da direktno iz Niševca preko pruge stignete uskim putićem do jaza, samo se raspitajte kod lokalnog stanovništva gde tačno prolazi.

This slideshow requires JavaScript.

O kanjonu

Kada sitgnete do asfaltnog puta imate 2 opcije, da idete- uzvodno uz kanjon ili nizvodno. Mi smo se odlučili da idemo nizvodno kako bi se spustili do kampa. Ako idete nizvodno, polazna stanica će vam biti mali most na putu za mesto Varoš, nekih 1,5 do 2 km uzvodno od skretanja za Banjicu. Tu možete odmah ući  vodu ili preko njiva skratiti put. Od mosta do izlaska iz kanjona ima nekih 2 km, i biće vam potrebno oko 3 h da ga savladate. Reka je hladna- oko 8 stepeni , kamenje i stene su klizave, pa vam treba dodatni oprez. Takodje obavezno obucite kupaći kostim jer je na nekim delovima voda duboka te morate plivati. Ako nosite rančeve ili drugu opremu bilo bi dobro da nosite sajle ili kanape i pa da tako prebacite na neki suvi deo. Preporuka je da se kanjon prelazi u letnjim mesecima jer je vodostaj nizak.

Što se tiče samog kanjona, dug je nekih 150m, i kotlovi su definitivno nešto što morate doživeti. Ima ih desetak i različite su dubine i širine, Takođe morate savladati i male vodopade sa slike. Podloga je jako klizava zbog algi i krečnjaka pa vam treba dodatni oprez.

Izvor: http://caca-faca.blogspot.com/2016/06/kanjon-belice-nisevac_8.html

Takođe pročitajte

Drvena statua orla “nadgleda” pirotsku kotlinu

Dušan Živković iz Pirota duborezom se bavi tek pet godina ali je imao smelosti i …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.