Foto: https://unsplash.com/photos/OfVESgqrbJc

Kako skinuti salo sa stomaka

Pored toga što je salo u predelu stomaka jedno od najneprivlačnijih vrsta masnoća, ono je i jedno od najopasnijih. Visceralna masnoća, kakva je ona koja se nakuplja oko stomačnog područja, glavni je faktor rizika za dijabetes tipa 2 i srčane bolesti.

Ovo je posebno važno za sve starije od 50 godina, budući da u tom periodu rizici za ove bolesti rastu, a sa druge strane – masnoće se sve sporije skidaju.

Kako se, onda, rešiti sala na stomaku?

Gubljenje masnoća je proces koji zahteva vreme i kombinaciju stvari – dobru i pravilnu ishranu, mešovite treninge i još poneki trik. Postoje neke isprobane i zdrave metode za topljenje sala sa stomaka koje možete isprobati.

Za početak, razumite masnoće

Postoje dve glavne vrste masnoća u predelu stomaka. Subkutana mast je prvi tip koji se nalazi odmah ispod vaše kože. Ova masnoća se raspoređuje po celom telu, uključujući i središnji deo. Drugi tip naziva se visceralna masnoća. Ona se nalazi dublje u telu, gde obavija organe u abdominalnom delu. Kao što smo rekli, visoke količine ovih masnoća su usko povezane sa predispozicijama za dijabetes tipa 2 i srčane bolesti. Iz svih tih razloga, gubitak viška visceralne masnoće može imati značajne koristi za zdravlje.

Stomačne masnoće se mogu utvrditi na nekoliko načina, a najlakše, mada ne i najpouzdanije je merenje obima struka. Obimi iznad 102 cm kod muškaraca i preko 88 cm kod žena tumače se kao stomačna gojaznost, odnosno prekomerna masnoća.

Poslednjih godina je popularno mišljenje da određene dijete ciljaju visceralnu masnoću ili isključivo salo na stomaku, kao što su brojne proteinske, Atkinsonova ili VMA dijeta. Budući da veliki broj ljudi ni ne zna šta sve podrazumeva bolnička VMA dijeta, sve ostaje na nivou mita.

I gojenje, kao i mršavljenje dešava se sveobuhvatno, ali specifična područja koja se najbrže menjaju se razlikuju od osobe do osobe. Ipak, univerzalna rešenja će „gađati“ masne naslage i na stomaku.

Smanjite ugljene hidrate

Način ishrane koji podrazumeva niži unos ugljenih hidrata ili ketogena ishrana su neki od efikasnih načina za gubitak masnih naslaga. Međutim, ovi načini dolaze sa pojedinim potencijalnim rizicima, tako da nisu prikladni za sve osobe.

Foto: https://unsplash.com/photos/xs2rdwVoqks

Ako vam je cilj da brzo izgubite težinu, trebalo bi da unos ugljenih hidrata svedete na 50 grama dnevno, što je drastično niže od tipičnog načina ishrane na našem podneblju. Telo tako ulazi u ketozu, stanje u kojem počinje da koristi masti kao svoje glavno gorivo. Duži period bez ugljenih hidrata uzrokuje gubitak apetita i mršavljenje.

Istraživanja su pokazala da dijeta sa malim unosom ugljenih hidrata, poznata kao low carb i ketogena dijeta, dovodi do 3 puta bržeg i lakšeg mršavljenja od dijete sa niskim unosom masti. Razlog leži i u tome što takve dijete ne ograničavaju unos kalorija, dok one koje podrazumevaju niskomasne obroke uslovljavaju brojanje kalorija.

Takođe, studije koje su se bavile upoređivanjem dijete sa niskim unosom UH nasuprot onoj sa niskim unosom masti, pokazale su da je prva učinkovitija kod gubljenja viscelarne masti na stomaku.

Low carb dijeta može imati i druge zdravstvene benefite osim gubitka težine, kao što je značajno poboljšanje stanja kod osoba sa dijabetesom tipa 2. Međutim, pre bilo kakvog prelaska na drugačiji način ishrane, konsultujte se sa lekarom, posebno ukoliko patite od nekih hroničnih bolesti.

U tim slučajevima, ugljeni hidrati i nisu tako loši po vas.

Kuvajte

Osim što je korisno za zdravlje, kuvanje može biti odličan dodatak dnevnim fizičkim aktivnostima. Ali, zašto da kuvate ako želite da smršate? Jednostavno je. Određeni ugljeni hidrati imaju tendenciju da se slabo apsorbuju u crevima, a zatim brzo fermentiraju, što dovodi do gasa i naduvenosti.

Uobičajeni krivci leže u rafinisanim namirnicama i prostim šećerima, poput onih u prerađenoj hrani sa dodatim zaslađivačima. Višak natrijuma u njima može izazvati nadimanje zbog zadržavanja vode, ali i nakupljanja masnih naslaga u predelu stomaka. To je jedan od uzročnika velike stope gojaznosti kod dece.

Iako postoje i dobri izbori već gotovih obroka, većina ipak nije tako sjajna. Pametnije je da birate sveže pripremljenu hranu kako biste smanjili unos aditiva u pakovanim obrocima, koji prouzrokuju brojne stomačne probleme. Na primer, zamenite gotove ovsene kaše iz kesice porcijom domaće, napravljene sa svežim voćem ili povrćem.

Hodajte svaki dan

Nije lako pokrenuti se, ali svako od nas za sebe može da učini bar toliko. Minimum aktivnosti i kretanja, posebno ukoliko imate posao koji zahteva sedenje, je prvi korak ka zdravom načinu života. Čovek je stvoren da se kreće, a hodanje je idealna aktivnost za smanjivanje sala na stomaku. Masnoće se gube uz stalnu kardio aktivnost, što upravo šetnju čini idealnim aerobnim vežbama.

Ona vam pomaže u sagorevanju kalorija i podstiče razvoj trbušnih mišića. Takođe, kroz hodanje se reguliše holesterol i poboljšava cirkulacija, dolazi do snižavanja triglicerida. Kako hodanje usporava starenje, isto tako smanjuje rizik od različitih bolesti, uključujući i hipertenziju.

Zdrav životni stil podrazumeva redovnu fizičku aktivnost, što znači da je obavezno biti aktivan barem 30 minuta dnevno. To može da bude šetnja po parkovima, šumi, trčanje, planinarenje ili plivanje. Preporučuje se da, ako ste u mogućnosti, fizičke aktivnosti tog tipa ukombinujete sa izvođenjem aerobnih vežbi za zatezanje tela.

Zbog svega nabrojanog, brzo hodanje je idealan izbor za gubljenje sala na stomaku, za vođenje zdravog života i za održavanje dobre forme generalno.

Spavajte dovoljno i na vreme

Možda mislite da se gubitak težine svodi samo na zdravu ishranu i vežbanje, ali dobar san igra ključnu ulogu. Prvo, ako ne dobijate dovoljno sna, organizam prirodno traži više kalorija sledećeg dana (kako bi preživeo) u vidu zaslađene i prerađene hrane. Kada ste umorni i nenaspavani, manje trošite, budući da vam je svaka fizička aktivnost naporna. Lišavanjem sna dolazi do otpornosti na insulin, što može prouzrokovati da telo skladišti masnoće kao energiju.

Jedna studija iz 2022. godine utvrdila je da samo četiri sata sna doprinosi taloženju masti na stomaku, i subkutane i visceralne. Pokazala je da su oni koji spavaju manje od šest sati podložniji da imaju viši indeks telesne mase (BMI), procenat masti i obim struka od onih koji spavaju sedam do osam sati noću.

Ukoliko imate problem da zaspite ili smatrate da vam je dovoljno manje sna kako biste funkcionisali normalno, utvrdite optimalan broj sati uz pomoć neke od aplikacija za merenje kvaliteta sna. Bićete iznenađeni rezultatima.

Koliko god se činilo jednostavnim, istina je da nema lakog načina za skidanje sala sa stomaka. Međutim, ukoliko pratite savete iz ovog teksta, značajno ćete ubrzati taj proces. Važno je da ste spremni i motivisani za promene i uz malo strpljenja i upornosti, lako ćete doći do željenog cilja.

Takođe pročitajte

Skin cycling, samo trend ili dobra rutina?

Društvene mreže su zatrpane ovim terminom, a sve više je zagovornika ove rutine kao najboljeg …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.