petak , 14 avgusta 2020

Kako održati željenu telesnu težinu

Svako ko se reši viška kilograma, ostvario je veliki uspeh, ali se odmah potom postavlja pitanje: kako održati konačno dostignutu telesnu težinu?

U nastavku su saveti za one koji su istrajni u nameri da održe željenu težinu, a provereni su od strane onih koji su u tome uspeli.

Pazite šta jedete
Poštujte zdrav i realan obrazac ishrane. Ako želite da održite željenu telesnu težinu, obratite pažnju na svoje navike u ishrani koje ste usvojili. Ono što studije o osobama koje su održale željenu telesnu težinu pokazuju, jeste da su one nastavile sa unosom manje kalorija nego pre mršavljenja, što je najznačajnije za ostvarenje cilja.
Držite se obrazaca ishrane. Pažljivo kombinujte namirnice i poštujte obrazac zdrave ishrane kako biste održali željenu telesnu težinu, bez obzira na to kakve su vam dnevne aktivnosti. Kad se približe vikendi, odmori i posebne prilike, i dalje možete da uživate u hrani, ali uz unapred pripremljen plan.
Doručkujte svakog dana. Da, doručak je važan i predstavlja zajedničku karakteristiku osobama koje su smršale i održale željenu telesnu težinu. Zahvaljujući kvalitetnom, zdravom doručku, može se izbeći osećaj da ste „pregladneli”, upravo onaj zbog kojeg se kasnije u toku dana prejedemo.

Budite aktivni
Bavite se fizičkom aktivnošću svakog dana. Osobe koje su smršale i održale svoju željenu težinu, najčešće se bave umerenom fizičkom aktivnošću. Od 60 do 90 minuta treninga tokom najvećeg dela nedelje smanjuje potrebu za većim unosom kalorija.
Naravno, to ne mora da podrazumeva aktivnost od 60-90 minuta odjednom, već, na primer, od 20-30 minuta, ali tri puta dnevno. Brza šetnja tako može da se praktikuje ujutro, u vreme ručka i uveče. Ipak, neke osobe bi možda trebalo da se posavetuju sa lekarom pre nego što počnu sa fizičkom aktivnošću na ovom nivou.

Držite se zacrtanog puta
Pratite ishranu i aktivnost. Vođenje dnevnika o ishrani i fizičkoj aktivnosti vam može pomoći da uočite obrasce, ali i primetite napredak u aktivnom održavanju željene telesne težine. Na primer, možda ćete primetiti da se gojite kada često idete na poslovna putovanja ili kada radite prekovremeno.
Na osnovu uočavanja ove pojave, možete je shvatiti kao signal da treba da isprobate drugačiji pristup. To može biti pakovanje posebne hrane za putovanje i korišćenje hotelske teretane kad ste na putu. Ako radite prekovremeno, iskoristite pauze za brze šetnje oko zgrade.
Pratite svoju težinu. Redovno proveravajte svoju telesnu težinu kako biste na vreme reagovali ukoliko primetite da ste krenuli „nizbrdo”. Dobra ideja kod održavanja željene telesne težine je da vodite beleške kako biste mogli da planirate i prilagođavate ishranu i vežbanje, ako je to neophodno. Ako ste dobili par kilograma, odmah se vratite na zacrtani put.

Tražite podršku porodice, prijatelja i drugih. Osobe koje su uspele da smršaju i održe željenu telesnu težinu, često se oslanjaju na podršku drugih kako bi se držali zadatog puta. Ponekad vam prijatelj ili partner koji je takođe na dijeti ili održava željenu telesnu težinu može pomoći da ostanete motivisani, pa se nemojte libiti da tražite podršku.

Takođe pročitajte

“Da Niš prodiše – Zagađenje vazduha i građanski aktivizam”

Ekološka organizacija “Zeleni ključ” poziva vas da pratite i učestvujete u onlajn gradskom forumu na …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.