sreda , jun 26 2019
Početna / AGRO / Kad pravnik kuva zimnicu “padaju” zlatne medalje

Kad pravnik kuva zimnicu “padaju” zlatne medalje

Poručio bih mladima da ostaju ovde, uče, usavršavaju, sanjaju, veruju u sebe i pokušaju da ostvare svoje snove, a to znanje i trud će se isplatiti. Jer kao što kaže jedna kineska poslovica: „Ono što unesete u glavu i stomak ne može Vam niko uzeti“, kaže naš sagovornik Milan Petković (36), pravnik i uspešan proizvođač domaće zimnice.

Proizvodnjom slane i slatke zimnice počeo je da se bavi 2011.godine a ideja je nastala još pre desetak godina  tokom studiranja na Pravnom fakultetu u Novom Sadu.

“Boraveći u jednom velikom mestu, shvatio sam da je vreme novac i da ljudi nemaju mnogo vremena za spremanje hrane pa i zimnice, a sa druge strane potreba ljudi za zdravim proizvodima, naročito onim tradicionalnim, takođe i okretanje sve većeg broja ljudi toj zdravoj, organskoj hrani, rodila je ideju za jednim ovakvim poslom. Po završetku studija par godina sam pokušavao naći posao u struci ali je to sve išlo dosta teško. U međuvremenu sam upisao i završio i posdiplomske studije na Pravnom fakultetu, odradio pripravnički staž u advokatskoj kancelariji Dragoljuba Pešića u Vlasotincu, ali nekog konkretnog posla nije bilo. Zato sam odlučio da uzmem stvar u svoje ruke i ideju koju sam imao i koju sam bio par godina ranije do detalja razradio, sprovedem u delo, priseća se Milan koji je jednostavno pokupio recepte svoje majke Radmile i priprema hranu koju je njegova porodica oduvek jela.

“Prvo, hteo sam da ljudima u Srbiji ponudim tradicionalne proizvode pripremljene na starinski način, u kombinaciji sa modernim načinom prodaje. Tako da sam odmah po pokretanju ovog projekta pokrenuo i sopstveni sajt ili on-line prodavnicu (www.zimnica.rs), za koji slobodno i sa ponosom mogu reći da je prva takva prodavnica u Srbiji i da smo uopšte prvi u Srbiji počeli sa prodajom hrane putem interneta gde u par koraka naručite željeni proizvod, registrujete se a već sutradan taj isti proizvod se nalazi na vašem stolu. Za vrlo kratko vreme naš sajt je postao jedan od najposećenijih sa oko 5000 poseta dnevno. Drugo, hteo sam da ljudima ponudim zdrave proizvode, pripremljene na tradicionalni način bez aditiva, konzervanasa i veštačkih boja po receptima naših baka. Treći razlog je stvaranje domaćeg ali i svetskog brenda kao i promocija ovog kraja Srbije za koji smatram da je najlepši i najzdraviji u zemlji a možda i šire a koji je zapostavljen, a zna se dobro da za razliku od mnogih krajeva Srbije koji se vode kao zdrave sredine poput Kopaonika, Zlatibora, Tare nikad nije bio izložen nekom zagađenju, ratnim dejstvima i sl. Zato sam pored svog logoa ZIMNICA dodao slogan „PLODOVI VLASINE“ i na svakom koraku promovišem i potenciram upravo to.

Milan kaže da je vlasotinački kraj je jedinstven u Evropi i svetu po tome što se retko gde može naći da na samo 60-ak kilometara sa jedne strane imate plodnu ravnicu a sa druge strane planinske vrhove koji su takođe prebogati šumskim plodovima, lekovitim biljem, kao i voćem i povrćem.

“Moj proizvodni program prati tok reke Vlasine od njenog izvorišta, oko koga nastaju i rađaju najlepši šumski plodovi poput šumske jagode, borovnice, kupine, maline, zatim lekovito bilje kao što je zova, nana, kopriva i sl. pa nizvodno 60 km do njenog ulivanja u reku Južnu Moravu oko koje se uzgaja povrće poput paprike, paradajza, krastavca i sl. koje je sastavni deo naših proizvoda. Četvrti razlog je bila, meni kao lokal patrioti i velikom zaljubljeniku u svoje mesto i kraj, želja da svojim vršnjacima, zatim mojim učenicima u školi, pokažem i dokažem, da se i u maloj sredini može živeti, stvoriti nešto, uspeti i steći slava.

Milanov logo i brend postali su prepoznatljivi širom Srbije a sve to je zahvaljujući kvalitetu samih proizvoda. Taj kvalitet je propaćen brojnim medaljama kako na domaćim manifestacijama i sajmovima, tako i na međunarodnim. Višegodišnji smo dobitnici zlatnih medalja na međunarodnom sajmu Etno hrane i pića u Beogradu.

Na ovogodišnjem 84. Međunarodnom poljoprivrednom sajmu u Novom Sadu smo prvi put učestvovali, dali dva naša proizvoda na ocenjivanje i dobili dve zlatne medalje. Naš džem je dobio Veliku zlatnu medalju a ajvar zlatnu medalju.
Ovaj tekst urađen je okviru projekta “Ruka zlata vredne” koji delom sufinansira Opština Vlasotince.

Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

Takođe pročitajte

Oporavite organizam posle vežbanja uz balansiranu ishranu

Ako se osećate umorno, imate bolove u mišićima ili ste iscrpljeni, možda je za to …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.