utorak , jul 16 2019
Početna / TURIZAM / Iz Dimitrijevog ugla o Hongkongu – gradu kontrasti

Iz Dimitrijevog ugla o Hongkongu – gradu kontrasti

Hongkong je nekada bio britanska kolonija a danas je grad pod upravom Kine, pod politikom “jedna zemlja, dva sistema”.

Hongkong je zapravo specijalna administrativna oblast Narodne Republike Kine. Grad koji je poznat po neboderskoj arhitekturi, eknomiji i trgovini, jedan od najgušce naseljenih gradova na svetu sa preko osam miliona stanovnika, grad sa ogromnom prorodnom lukom. Smešten je na samom jugu Kine i okružen je Južnim kineskim morem. Iako je deo Kine, on funkcioniše kao samostalna država, sa svojom valutom, sa svojim zakonima. Čak ima i drugačiji politički sistem od Kine.

Ovo je grad sa najvećim brojem milionera ali na svakom koraku možete sresti beskućnike, kako sede i spavaju u kartonskim kutijama. Ljude koji prave takozvana skloništa od najlona. To nisu samo beskućnici, to su ljudi koji su, recimo, trenutno ostali bez posla i kako ne bi napustili grad oni ostaju na ulici. Jedu instant nudle i uglavnom sede u grupama. Prva pomisao koja mi je prošla glavom je da je ovaj grad previše surov.

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

Ovakve prizore nećete videti u Kini. Za više od godinu dana provedenih u Kini nikada nisam video ništa slično. Opšte poznato je to da je cena stanova previsoka, prema nekim izvorima čak tri puta skuplja nego u Londonu. Prostor je definitivno ono što najviše nedostaje Hongkongu. Najveći broj ljudi živi u minijaturnim apartmanima gde je svaki kvadratni centimetar pametno iskorišćen. Neki čak iznajmljuju takozvane kaveze. Da, dobro ste pročitali. Kaveze koji uglavnom služe za prenoćište a nalaze se u stambenom prostoru. U jednom stanu se može smestiti desetak kaveza.

Sa jedne strane možete videti luksuzne automobile i prelepe nebodere sa turbinama na vrhovima zbog jakih vetrova, dok sa druge strane ljudi moraju da iznajme kaveze jer apartmane ne mogu priuštiti. Kažu da se u tome ogleda sva draž ovog grada. Metropola smeštena u džungli. Grad kontrasti.

S obzirom na to da rezervaciju hotela nisam imao a sleteo sam prilično kasno, potraga za hotelom je bila jedna od najgorih stvari u ovom gradu. Bukvalno sam išao od hotela do hotela i uvek sam dobijao isti odgovor “Sorry, full house”. To sve je umorilo čak i moj avanturistički duh. Nakon više pokušaja konačno sam pronašao hotel sa slobodnom sobom. Prve noći sam spavao u nekom hotelu koji je bio bez prozora i izuzetno skup. Za noćenje sam morao da odvojim oko 800HK dolara (oko 100USD). Druge dve noći sam proveo u hostelu (takodje bez prozora) u nekoj očajnoj sobi koja miriše na vlagu ali je cena bila duplo manja. Hrana je takodje skupa, cena pića, metroa… Žao mi je što nisam slikao sobe gde sam spavao, ali toliko sam bio uzbuđen gradom da mi loš smeštaj gotovo nije ni smetao.

Sada ću se fokusirati na one lepše stvari. Ovaj grad ostavlja bez daha. Pogled sa “Victoria Peak” je nešto najlepše što sam ikada video. Sećam se da sam ostao bez reči. Sam taj spoj prirode, predivnog tirkiznog mora, brda i planina i samog grada sa najvećim brojem nebodera je fascinantan. Prema podacima iz 2017. u Hongkongu se nalazi više od 300 nebodera, u Njujorku oko 250. Najviša zgrada u Hongkongu (International Commerce Center) iznosi 484m. Dok najviša zgrada u Njujorku (One World Trade Center) – 416m.

Ono što mi se posebno dopada je to što je grad urban, savremen. Gotovo svaki stanovnik govori engleski, čak i stariji ljudi. Hongkong obiđe više od 60 miliona turista godišnje. Za turiste i ostale ljude grad je izuzetno bezbedan, jedno od najbezbednijih mesta na svetu.

Više o autorskim tekstovima Dimitrija Gligorijevića možete pronaći na linku.

Takođe pročitajte

Vlasotinčani na beogradskoj “Gljivarskoj trpezi”

Turistička organizacija opštine Vlasotince predstavila je svoje turističke potencijale u okviru prve čukaričke gulašijade pod …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.