petak , 28 februara 2020

Doručak nikad nije bio ukusniji

Prvi obrok za početak dana, odnosno doručak jeste jedan od najbitnijih, pa samim tim određuje koliko ćemo energije imati za ostatak dana, a za danas vam donosimo recept, za ukusnu, zdravu i hranljivu kašu.

Od sastojaka će vam trebati:

-jabuka
-proso
-cimet
-kokosovo ulje
-med
-čia seme
-rogač
-(možete dodati i neutralnu pavlaku ukoliko imate ali nije obavezno)
-orasi
-banana

Jabuku iseckate na kockice, i kuvate sa vodom. Nakon što se jabuke skuvaju, dodate proso, cimet po želji, med takođe po želji, kašičicu kokosovog ulja, i kašičicu rogača. (neutralnu pavlaku koju smo napomenuli da možete staviti ukoliko želite, dodati na samom kraju). Kada se sve prohladi, dodati ispasiranu bananu, umešati i dodati orahe, po želji.

Proso je žitarica izuzetno bogata vlaknima, proteinima, mineralima i vitaminima. U 100 g prosa nalazi se:

  • 8,7 g vode
  • 11 g belančevine sa važnim aminokiselinama – argininom, lizinom, histidinom, tirozinom, čistinom i triptofanom
  • 4,2 g masnoća
  • 72,9 g ugljenih hidrata
  • 8,5 g vlaknaste materije
  • minerali – kalcijum (8,0 mg), fosfor (285 mg), gvožđe (3,0 mg), natrijum (5,0 mg), kalijum (195 mg)
  • vitamini – tiamin (0,42 mg), riboflavin (0,29 mg), nijacin (4,7 mg), vitamin E (0,18 g)

Ukoliko jedete proso kalorije koje su vašem organizmu neophodne možete uneti uz ovu žitaricu. Kalorijska vrednost mu je 378 kcal. Kod žitarica kao što je proso sastav dovoljno govori o tome koliko je koristan za ljudski organizam.

Rogač: Bogat je vitaminima A, B1, B2, B3, B6, B9, C i E. Zbog svojih funkcija pomenuti vitamini potpomažu  pravilan metabolizam, grade tkiva i omogućavaju telu da bolje koristi energiju ugljenih hidrata, proteina i masti.

Od minerala sadrži gvožđe, bakar, mangan, selen, cink, fosfor, magnezijum, kalcijum, natrijum i kalijum.

Čia semenke, iako minijaturne su veoma bogate hranljivim materijama, daju snage i jačaju imunitet. Jedna porcija semenki od 28 grama sadrži 131 kaloriju, 8.4 grama masti, 13.07 grama ugljenih hidrata, 11.2 grama vlakna, 5.6 grama proteina i nemaju šećer. Sadrže dosta visok nivo magnezijuma, cinka, gvožđa i kalcijuma.

Prijatno!

Takođe pročitajte

“Igre uma”-Seminar o manipulaciji na niškom Univerzitetu

O njima se snimaju filmovi, pišu uzbudljive knjige, a mnogi od nas bi tvrdili i …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.