Foto: Photo by Yaroslav Shuraev: https://www.pexels.com/photo/person-in-green-shirt-holding-white-printer-paper-8844379/

Detoks organizma nakon praznika

Praznici su prošli, nema više izgovora – kako da izbalansirate ishranu, oporavite svoj sistem za varenje i detoksikujete celokupan organizam? Detoksikacija treba da traje 21 dan.

Jutro započnite ispijanjem čaše mlake vode na prazan stomak. Tokom prve nedelje detoksa, za doručak birajte kombinaciju supene kašike lanenog brašna i 150 grama kefira. Svake nedelje dodajte po kašiku brašna više, a tokom ovog perioda sa jelovnika izbacite bele namirnice, so, brašno šećer, posebno majoneze, kremove i torte. Masna hrana nikako ne treba da bude vaš izbor, a meso jedite jednom nedeljno i to zečetinu ili ćuretinu.

U svoju ishranu ubacite što više “čistača”- zelenog povrća, tikvice, zelena salata, kupus i krastavac, dulek i šargarepa, a od napitaka voda, čaj od lipe i rastvor medicinske gline. Treba jesti i prepeličina jaja, pasulj, sočivo, geršlu.

Med, javorov sirup i voće, sveže i sušeno, neka budu glavni zaslađivači, a izbegavajte proizvode sa oznakom “light” jer oni zapravo i ne postoje.

Važno da birate istinski zdrave proizvode, ali i da svoje telo preporodite ne samo iznutra, već i spolja. Uključite u svoj raspored svakodnevne šetnje, makar pola sata na svežem vazduhu, ako ste u prilici plivajte što češće, a ne izbegavajte ni seks. I to ne samo kada ste na režimu detoksikacije, jer nas ono rasterećuje i oslobađa”,

Pored fizičke aktivnosti preporučuje se seks, ali i sauna, tuširanje toplom i hladnom vodom.

Osim čišćenja organizma od preteranog unosa hrane i pića, veoma je važno i čišćenje jezika. To ćete najlakše uraditi trljanjem gumenim nastavkom sa četkice ili ribanjem gazom i rastvorom sode bikarbone.

Evo jednog primera dnevnog jelovnika koji je preporučen u periodu ‘’praznične detoksikacije‘’ :

Primer dnevnog jelovnika

    • Doručak:  detoks miks- supena kašike lanenog brašna i 150 grama kefira(prve nedelje jedna kašika, druge nedelje dve kašike, treće nedelje tri kašike brašna i kefir).

    • Ručak: pasulja/geršla/sočivo+dosta zelene salate/salate od kupusa

    • Večera: Salata ili grilovano povrće, ceđeno voće

Pijte najmanje dva litra vode dnevno, čaj od lipe, medicinsku glinu, jogurt, izbegavajte kravlje mleko.

Na DokToku smo pokrenuli kampanju Prvi korak ka zdravijoj ishrani, u okviru koje možete zakazati besplatnu konsultaciju sa nutricionistkinjom Milkom Raičević, a ukoliko želite da načinite prvi korak ka zdravijoj ishrani DokTok je pripremio i nutricionistički paket koji uključuje izradu prilagodjenog programa ishrane po promotivnoj ceni. Više informacija možete pronaći na stranici. Na DokToku smo pokrenuli kampanju Prvi korak ka zdravijoj ishrani, u okviru koje možete zakazati besplatnu konsultaciju sa nutricionistkinjom Milkom Raičević, a ukoliko želite da načinite prvi korak ka zdravijoj ishrani DokTok je pripremio i nutricionistički paket koji uključuje izradu prilagodjenog programa ishrane po promotivnoj ceni. Više informacija možete pronaći na stranici.

Takođe pročitajte

Kako prepoznati krivu kičmu kod dece?

1. Šta je uzrok nastanka skolioze? Za nastanak skolioze se obično okrivljuje fizička neaktivnost, loše …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.