četvrtak , 8 decembra 2022
Foto: Unspleash (https://unsplash.com/photos/tLZhFRLj6nY)

Da li tradicionalni marketing gubi svoje mesto u modernom društvu?

Već dugo godina unazad, internet i društvene mreže obeležavaju našu sadašnjicu. Shodno tome, digitalni marketing i internet oglašavanje su vrlo verovatno prava asocijacija na marketing među pripadnicima mlađih generacija.

Međutim, bez obzira na popularnost socijalnih medija i količinu vremena koje provodimo na internetu, tradicionalni marketing još uvek nije izgubio svoje mesto u svetu.

Zapravo, najbolja marketinška strategija koju možete da primenite radi poboljšanja svog poslovanja uključuje i digitalni i tradicionalni marketing. U nastavku teksta saznajte kako na najbolji način možete iskoristiti pun potencijal i jedne i druge vrste marektinga.

Tradicionalni marketing – šta jednu reklamu čini vrhunskom?

Tradicionalni marketing obuhvata metode oglašavanja koje se koriste već decenijama unazad, kao što su to na primer televizijske i radio reklame, oglasi u novinama i magazinima, na plakatima i bilbordima, kao i letci i brošure.

Foto: Unsplash
(https://www.pexels.com/photo/people-walking-near-buildings-during-night-time-1827234/)

U današnje digitalno doba, kada smo se navikli na mogućnost obavljanja raznih zadataka pomoću klikova, mnogima se može nametnuti pitanje kako napraviti dobru tradicionalnu reklamu.

Za koji god način reklamiranja da se odlučite, bili to letci i brošure ili plakati i bilbordi, visok kvalitet štampe je jedan od aspekata koji odličnu reklamu izdvaja od prosečnih. Zato je, pre nego što se upustite u izradu reklame, potrebno da odaberete iskusne grafičke dizajnere koji će raditi na vašoj reklami, ponuditi kvalitetna rešenja i obaviti adekvatnu pripremu za štampu.

Nakon što ste se odlučili za izgled vašeg loga ili željene reklame, potrebno je da se upoznate sa svim mogućnostima koje tradicionalni načini oglašavanja nude.

Tradicionalni marketing – šta sve može poslužiti kao reklamni materijal?

Reklamni materijali mogu biti različitih dimenzija, počevši od vizitkarti i flajera, preko brošura i kataloga, pa sve do postera, plakata, foto tapeta i bilborda. Osim toga, u reklamne svrhe mogu se koristiti i različiti predmeti na koje ćete odštampati svoj logo, a potom ih deliti i poklanjati u reklamne svrhe. To mogu biti olovke, kalendari, rokovnici, fascikle, šolje, majce ili platnene torbe.

Štampanje loga svog brenda na različite predmete vrlo je praktičan vid reklame. Osobe u čijem su konkretne stvari vlasništvu konstantno će se podsećati na vaš brend, što ih nesvesno zbližava istom. Osim toga, oni koji se nalaze u njihovoj neposrednoj blizini takođe će saznati za vaš biznis, što će proširiti svest o vašem brendu i povećati broj vaših klijenata.

Još jedan način za širenje svesti o brendu jesu reklame velikih formata. Posteri, plakati, foto tapete, bilbordi, brendirani izlozi ili svetleće reklame, svi su oni odličan način da pridobijete pažnju svojih potencijalnih kupaca. Upravo to je jedan od razloga što su već dugo u upotrebi, a čini se da će tako ostati još neko vreme.

Digitalni marketing kao neophodna dopuna tradicionalnom marketingu

Ukoliko želite da vaša marketinška strategija bude potpuna, a da pritom donese najbolje moguće rezultate, tradicionalne vidove reklamiranja morate dopuniti digitalnim marketingom.

Digitalni marketing je danas jedna vrlo razrađena oblast poslovanja, koja obuhvata mnoge aspekte, kao što su kreiranje vebsajta i SEO optimizacija istog, prisustvo na društvenim mrežama, imejl marketing, kao i reklame na društvenim mrežama i različitim sajtovima.

Foto: Unsplash
(https://unsplash.com/photos/-c_LxZzVUnY)

U današnje vreme, digitalni marketing je važniji nego ikad, jer on pruža opcije koje nam tradicionalni vid oglašavanja ne može obezbediti, a jedna od najvažnijih jeste precizno merenje rezultata određene marketinške kampanje.

To znači da u slučaju internet reklama imate uvid u mnoge aspekte koji vam mogu pokazati stepen uspešnosti kampanje, kao na primer ko je sve pogledao vašu reklamu i kako je reagovao na nju: da li je kliknuo na nju i da li se zadržao na njoj, koliko je brzo izašao sa nje, kao i da li ju je potpuno zaobišao.

 

Istraživanje tržišta – glavna prednost digitalnog marketinga

Još jedna značajna prednost društvenih mreža i reklamiranja na njima jeste mogućnost da upoznate vašu publiku. Na društvenim mrežama je sve transparentno, te pomoću adekvatnih alata možete napraviti statistiku o svojoj publici.

Pomoću ove statistike saznaćete prosečne godine starosti vaše publike, kao i njihov pol, stepen obrazovanja i bračni status. Ukoliko uporedite ove podatke sa načinom na koji su reagovali na vašu reklamu videćete šta kod određene populacije prolazi a šta ne, i na taj način dobiti uvid u to koje aspekte vaše kampanje je potrebno poboljšati, a koji daju dobre rezultate.

Marketing je jedan složen proces, koji zahteva puno planiranja, truda i ulaganja, kako bi dao najbolje rezultate. Iako oba vida marketinga imaju svoje prednosti, njihovo pažljivo kombinovanje zapravo predstavlja najbolji način da poboljšate svoje poslovanje.

Ukoliko ste se pitali koji je odnos između tradicionalnog i digitalnog marketinga u našem društvu, nadamo se da ste u našem tekstu pronašli odgovore.

Takođe pročitajte

Mladi za bezbedne mlade u vanrednim situacijama

U prepunoj sali Oficirskog doma u organizaciji PROTECTA-e održan je skup “Mladi za bezbedne mlade …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.