utorak , 19 oktobra 2021
Foto: https://www.pexels.com/photo/photo-of-woman-near-clothes-374677/

Činjenice koje o pojedinim modnim brendovima možda niste znali

Još od praistorije ljudi su tražili načine kao da se najbolje zaštite i prilagode uslovima prirode. Jedno od sredstava bila je i odeća, koja je na samom početku imala ulogu da greje i štiti, dok danas odevni komadi predstavljaju proizvode zadužene za diktiranje modnih trendova.

Uloga odeće se promenila nakon pojave prvih velikih brendova odeće, koji su počeli da nameću svoje uslove na tržištu. Danas se modni trendovi strmoglavo menjaju, a bržem širenju uticaja mode doprinela je pojava interneta. Prodaja online putem je takođe uticala da se modni brendovi globalno rašire i dopru do mnogih zemalja.

Pomenuti uticaji nisu zaobišli ni naše podneblje, pa se tako i na našem online tržištu pojavljuju mnogi svetski i domaći brendovi. U ovoj kompaniji koja je jedna od onih sa razvijenom online prodajom, možete pronaći fenomenalne i udobne komade odeće za kuću i kvalitetan donji veš.

U nastavku teksta možete saznati neke zanimljive informacije o najpoznatijim svetskim modnim brendovima.

Louis Vuitton – modni brend sa najprepoznatljivijm logom

Definitivno jedan od naprepoznatljivijih svetskih logotipa “LV” svoju slavu duguje Luju Vitonu Maletjeru, koji još 1854. godine u svojoj 16. godini odlučuje da osnuje sopstveni biznis.

Originalni logo koji i dan danas možemo videti bilo gde nastao je 1896. godine, radi potreba kreiranja novog tipa brave za kofere. Personalno pravljenje kutija za Napoleonovu ženu Žozefinu bio je odličan ulaz u svet mode. Već 1914. godine je osnovana najveća prodavnica prtljaga na svetu, upravo u vlasništvu ovog brenda.

Zanimljiva je činjenica da se svi komadi odeće brenda Louis Vuitton i dan danas ručno proizvode u Francuskoj. Iako nisu izgubili na svojoj autentičnosti, velikoj popularnosti su ipak doprinele poznate javne ličnosti i televizijske serije. Čuvena američka serija Sex and the City napravila je pravu pomamu za komadima odeće ovog proizvođača.

Uz veliku slavu nije izostalo ni bogatstvo ogromnih razmera, magazin “Forbes” je procenio da se na listi najvrednijih brendova sveta, Louis Vuitton nalazi na 14. mestu.

Chanel – nesvakidašnji nastanak najpopularnijeg modnog brenda

Nekadašnja štićenice sirotišta, Gabrielle Chanel, nije mogla ni da sluti da će njena mala radnja koju je otvorila 1909. godine, doživeti vrtoglav uspeh tokom narednih 100 i nešto više godina. Veštinu šivenja je naučila od časnih sestara, a na samom početku je proizvodila šešire, koji su bili njen prvi i osnovni proizvod.

Kao što je obično slučaj sa globalno pozantim brendovima, Chanel su takođe proslavili poznati, u ovom slučaju ni manje ni više nego Žaklina Kenedi. Na čelu kompanije je do svoje smrti bila Gabrielle Chanel, a nako nje dolazi čuveni Karl Lagerfeld.

Proizvod zahvaljujući kome je između ostalog Chanel stekao svetsku slavu jeste i najprodavaniji parfem svih vremena, pod nazivom Chanel No.5. Slobodno možemo reći da je 20. vek bio u duhu borbe žena za ravnopravnost u odnosu na muškarce, a iz kompanije su kao svoj manifest borbe plasirali prva ženska odela.

Hermes – najstariji postojeći modni brend

Čak i da je postojao modni brend stariji od Hermes-a, ipak se upravo on smatra najstarijom modnom kućom koja posluje i dan danas. Osnivač Thierri Hermes, nekadašnji proizvođač sedla i konjičke opreme prebacuje posao na sina Charles-a, koji je dizajnirao prvu torbu za jahanje u njihovoj kolekciji., kao dodatak konjičkoj opremi.

Zanimljivo je da je upravo Hermes među prvim modnim brendovima koji su se upustili u svet interneta pokrenuvši svoj sajt još 2001. godine. Kao i što je obično slučaj, veliki brend ambasadori su u ovom slučaju bile čuvene trendseterke i poznate dame iz 20. veka, Grace Kelly, američka glumica i pevačica Jane Birkin, po kojima su nazvane i dve najpozantije tašne ovog brenda.

Svoje najveće priznanje Hermes dobija 1994. godine za svoje čuvene narandžaste kofere od svinjske kože, usled manjka originalnih materijala. Iako je ovo priznanje u rangu Oskara u filmskoj industriji, narandžasti koferi su između ostalog doneli i pritisak od strane udruženja za zaštitu životinja, kao što je PETA.

Dior – simbol elegantnosti i ženstvenosti

Osnivač modne kuće Dior oduvek je bio zainteresovan za umetnost, a jedan od prvih koraka u njegovoj karijeri je otvaranje umetničkih galerija. Zanat je ispekao kod čuvenih dizajnera kao što su Robert Piguet i Lucien Lelong, da bi stvaranjem svog brenda imao šansu za svoju umetničku slobodu.

Čuvena kolekcija New Look je ostavila neizbrisiv trag na istoriju mode sa svojom čuvenom ženskom linijom. Utegnut struk, gola ramena i luksuzni materijali suprotstavlili su se svim dotadašnjim modnim trendovima.

Ovaj tada novi trend u svetu mode je vladao od 1947. godine do 60-ih godina 20-og veka, da bi se povratak revolucionarnog ženstvenog stila osetio od 2013. godine kao “revolucionarni pristup”. Uticaj mode na isplivavanje žena kao ravnopravnih članova društva još jednom se pokazao kao veoma efikasan pristup.

Svetski modni brendovi su se vremenom razvijali i postali ozbiljne kompanije koje diktiraju tokove u nekoliko podindustrija. Osim toga, ostvaruju uticaj na društvo i svet biznisa. Nadamo se da ste čitanjem teksta saznali neke zanimljive informacije sa kojima ranije niste bili upoznati, kao i da smo vas podstakli da dalje istražite ovu temu.

Takođe pročitajte

Drugo mesto za publikaciju – „Vinski bal – prvih 60 godina“

Publikacija „Vinski bal – prvih 60 godina“ osvojila je drugo mesto na Međunarodnom takmičenju turističkih …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.