Auto-moto savez Nemačke (ADAC), koji broji blizu 20 miliona članova, na svom zvaničnom sajtu je upozorio svoje članove da je moguće da će ih u Srbiji sačekati lažne šlep-službe.Navodno se lažne šlep službe predstavljaju kao njihovi zvanični partneri, i zbog toga u svom obaveštenju ADAC će u sledećoj fazi preporučiti izbegavanje Koridora 10, objavio je AMSS na svoj zvaničnom sajtu.
Kako je navedeno u saopštenju, u slučaju nezgode na putu, posebno bi trebalo da budu obazrivi turisti u Mađarskoj i Srbiji. Naime, prevaranti se predstavljaju kao saradnici ADAC-a i pokušavaju da od žrtava nezgoda na putu izvuku novac.
Vozila i svoje osoblje sa originalnim obeležjem kluba , ADAC je angažovao samo u severnoj Italiji i na hrvatskom poluostrvu Istra. U Srbiji ih zvanično nema. Vozila prevaranata su uglavnom izrazito žuta i imaju čak ispisan i ADAC-logo, a vozači se predstavljaju kao „Zlatni anđeli“. Zbog toga mnogima prevara na prvi pogled nije uočljiva i zato bi vozači trebalo da budu obazrivi ako pomoć u Srbiji ponude osobe iz lažnih ADAC-vozila, a ne vozila Auto moto saveza Srbije, jedinog zvaničnog legitimnog partnera.
U saopštenju ADAC-a se njihovim članovima i javnosti dalje savetuje da u slučaju nezgode treba kontaktirati broj broj +49 89 22 22 22 za pomoć u inostranstvu. Nadležna stanica za hitne pozive u inostranstvu, po našem pozivu angažovaće tada lokalnog partnera ili šlep-službu. Vozač šlep-službe koji dobije nalog, uvek ima zvanično proverenu informaciju o članu, identifikaciju i članski broj osobe koja traži pomoć i tada se identifikuje kao vršilac usluge za člana ADAC-a.
Vozači bi posebno trebalo da budu oprezni ako se neposredno posle nezgode zaustavi šlep-vozilo i ponudi pomoć. U takvom slučaju preporuka je da se sačekaju dalje instrukcije tako šte će nastalu štetu ili kvar vozač prvo prijaviti svojoj stanici za pomoć u inostranstvu. Prevarati u svoja vozila za šlepovanje često ugrađuju i elektronske ometače, koji prekidaju telefonsku mrežu ,kaže se još u saopštenju ADAC-a, pa još preporučuje, ukoliko nije moguće ostvariti telefonsku vezu sa ADAC-om putem mobilnog telefona, da se vozilo zaključa, vozač sa mobilnim telefonom udalji nekoliko metara od njega i zatim uspostavi vezu.
„AMSS godinu kontinuirano godinama upozorava na ovaj problem. U cilju zaštite, ne samo onih koji su članovi, već i svih motorizovanih građana iz Srbije i inostranstva, Auto-moto savez Srbije čini veliki napor da suzbije pojavu lažnog predstavljanja pojedinaca koji strancima nude usluge pomoći na putu. Obmanjujući vozače raznim logotipima, pa čak i logotipima AMSS kojima nezakonito obeležavaju svoja vozila, oni prouzrokuju brojne probleme koji rezultiraju nezadovoljstvom i lošim kvalitetom usluga što je nedopustivo. Sem toga, preporuka ADAC-a članovima za obilaženje koridora 10, mogla bi da izazove gubitke zaradi od nekoliko stotina miliona evra godišnje državi, koja naplaćuje akcize za gorivo, putarinu kroz Srbiju, i ostale troškove, navode u ovoj organizaciji.