utorak , jul 17 2018
Početna / BIZNIS / Uticaj SEDENJA i STRESA na ljudski organizam

Uticaj SEDENJA i STRESA na ljudski organizam

Ljudsko telo prirodno je predodređeno za stalno kretanje i fizičku aktivnost, međutim danas je to gotovo nemoguće imajući u vidu da većina ljudi svoj posao obavlja upravo u sedećem položaju.

Stres i problemi sa kičmom su direktno povezani sa dugotrajnim sedenjem, a hronični stres ne samo da utiče na mozak, već i na mnoge druge organe u telu.

Dugotrajno sedenje takođe može izazvati bolove u leđima i vratu, kao i grčenje mišića. Ukoliko sedite po četiri sata 5 dana u nedelji, kolena i kukovi su savijeni, kičma je opterećena, a prvo stradaju leđa i vrat. Kao posledica mogu se pojaviti i umor, slabost, manjak energije, nesanica, glavobolja i slabija koncentracija. Ovi simptomi nastaju i ako tokom dana ne pijete dovoljnu količinu vode ili vam nedostaje magnezijuma.

Redovna fizička aktivnost, hidratacija i dovoljan unos magnezijuma mogu biti korisni za sve one koji provode dosta vremena u sedećem položaju i žive stresno. Vežbanje aktivira i opušta mišiće i deluje umirujuće na psihu, a ovi efekti su upotpunjeni redovnim unosom magnezijuma koji učestvuje u pretvaranju hranljivih materija u energiju, doprinosi normalnom funkcionisanju mišića i njihovom bržem oporavku, sintezi proteina, ali i normalnoj ravnoteži serotonina „hormona sreće“ koji nam omogućava psihički i emocionalni balans.

Da li ste znali da svakodnevno sedenje na poslu povećava rizik od niza bolesti, od kojih su najzastupljenija srčana oboljenja i dijabetes? Do ovog saznanja došli su naučnici Univerziteta u Lesteru, na osnovu analiza u kojima je učestvovalo 800.000 ljudi.

Zato je dobro znati da ishrana bogata magnezijumom smanjuje rizik od dijabetesa, bolesti srca, moždanog udara i smrtnosti od svih uzroka. To je pokazala analiza četrdeset naučnih studija sa ukupno više od milion učesnika, obavljena u časopisu BMC Medicine.

Prema tome, ishrana ne uključuje samo hranu koju jedemo, već i ono što pijemo, a viši nivo magnezijuma u vodi za piće značajno je povezan sa nižim rizikom smrtnosti od koronarne bolesti srca. Da li znate da na našem tržištu postoji mineralna voda koja u jednom litru prirodno sadrži dnevnu dozu magnezijuma u obliku hidrogen-karbonata, koji se lako apsorbuje u krvotok i može obezbediti stabilno prisustvo magnezijuma u organizmu, potrebnog za sve vitalne funkcije?

Kretanje i pravilna ishrana, koja uključuje dovoljan unos vode i magnezijuma, saveti su koje moderan čovek svakako može da iskoristi za očuvanje zdravlja u borbi protiv vodećih društvenih bolesti današnjice.

Takođe pročitajte

Šest najčešćiš grešaka u ishrani tokom leta

Često se neposredno pre ili tokom leta pridržavamo rigoroznih dijeta koje treba da nas u …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.