sreda , septembar 20 2017
Početna / TRADICIJA / HRANA / Sve što ste hteli da znate o suplementima

Sve što ste hteli da znate o suplementima

Kako bi ste postigli svoje ciljeve kao što su izgradnja i oblikovanje mišićnih partija, redukcija kilograma, zavidna kondicija, maksimalni sportski rezultati, očuvanje i poboljšanje zdravstvenog statusa i prevencija bolesti potrebno je voditi računa o pravilnoj ishrani i upotrebi suplemenata, potpuno prirodnih dodataka ishrani, upućuje nas Filip Dojčinović, IBFF samipon za 2015. godinu

Bavite se sportom rekreativno ili profesionalno, živite u gradu gde vladaju stres, zagađena okolina, pri tom nepravilno se hranite zbog nedostatka vremena kao i užitka u hrani onda  definitivno imate povećane potrebe za vitaminima i mineralima, esencijalnim masnim kiselinama(CLA, omega3) kao osnovu suplementacije.

Jer ako analiziramo takvu ishranu videćemo da preovladjuje masna hrana. Pre svega zasicene masne kiseline, zatim prosti šećeri bez i grama vlakana što vodi gojaznosti, nemogućnisti napredovanja u mišićnoj masi i povećanju kondicije organizma. 

Kako bi ste postigli svoje ciljeve kao što su izgradnja i oblikovanje mišićnih partija, redukcija kilograma, zavidna kondicija, maksimalni sportski rezultati, očuvanje i poboljšanje zdravstvenog statusa i prevencija bolesti potrebno je voditi računa o pravilnoj ishrani i upotrebi suplemenata, potpuno prirodnih dodataka ishrani.

filip dojcinovic bodi bildingKao što i sam naziv kaže suplement predstavlja dodatak ishrani koja mora biti pravilno izbalansirana kako bi organizmu obezbedila dovoljno nutritijenata za maksimalan napredak, očuvanje i unapređenje zdravlja. Pod pravilnom ishranom podrazumeva se zastupljenost svih grupa namirnica i na individualnom nivou određene njihove količine proporcionalne potrebama organizma za energijom , proteinima, mastima, ugljenim hidratima kao i vitaminima, mineralima i vlaknima. Nedostatak vremena, potreba za uživanjem u ukusu, postizanje maksimalnih rezultata u sportu, očuvanje zdravstvenog statusa, brži rezultati, dodatna motivacija razlog su za upotrebu prirodnih suplemenata u svakodnevnoj ishrani. 

Upotrebom proteinskih dodataka koji se baziraju na Whey proteinu kao proteinu najviše biološke vrednosti omogućićete organizmu dovoljnu količinu gradivne materije za izgradnju mišića, očuvanje imuniteta (antitela su proteinske prirode), osećate sitost i uživate u ukusu prirodnih aroma čokolade, jagode, vanile itd. bez suvišnih šećera i zasićenih masnih kiselina. Ovako kvalitetan i pravilno izbalansiran sastav omogućila je specifična tehnološka obrada kojom su očuvane prirodne komponente protein, a separirane nepotrebne. Vreme pripreme iznosi svega 15-ak sekundi I Vi imate spreman obrok za oporavak, što je u današnje vreme žurbe i stresa itekako bitno.

Žene misle da će se konzumacijom proteinskih dodataka nabildovati i dobiti muškobanjasti izgled, pa ih izbegavaju što je totalna glupost. Za stvaranje mišićnog tkiva u telu je odgovoran muški hormon testosteron, a žene ga ne luče dovoljno. Muškarci misle da će od njega dobiti mišiće pa ga piju u nepotrebno velikim količinama što je isto tako glupost.

Ima više tipova proteina u prahu: Whey – brzo apsorbujući protein, kazein – sporo apsorbujući protein, soja protein, goveđi protein, protein od jaja, pšenični protein, protein od kozjeg mleka, blend (mešavina proteina).

Razlog zašto su dodaci ishrani deklarisani kao hrana, a ne kao lekovi, jeste to što sadrže prirodne sastojke koj ljudi ionako kozumiraju. Amino kiseline, na primer, prisutne su u hrani. Suplementi napravljeni od ovih aminokiselina u mnogome se razlikuju od testosterona i hormona rasta prepisanih na recept. Takvi suplementi podstiču telo da prirodno proizvodi više hormona, dok su oni u obliku lekova sintetičke verzije prirodnih hormona“.

Uistinu, postoji čvrst dokaz da amino kiseline mogu prirodno – ne sintetički – da povećaju nivo testosterona i hormona rasta, povećavajući mišićnu masu i pojačavajući atletske performanse. Studija Klinike za reproduktivnu biologiju i endokrinologiju pokazala je da D-aspartanska amino kiselina, poznata i kao D-asparganska kiselina, podstiče oslobađanje testosterona u telu, kao i da može da poveća nivo hormona rasta za čak 682% kod muškaraca i žena različite starosti, u nekim suplementima.

Amino kiseline su osnovna građa proteina, izgrađuju ćelije, tkiva, učestvuju u proizvodnji enzima itd. Postoji 20 aminokiselina, a od toga su 8 esencijalnih – njih telo ne može da proizvede i moraju se ishranom unositi: fenilananin, valin, tereonin, triptofan,izoleucin, metionin, leucin i lizin. U metabolizmu amino kiselina učestvuju i vitamini, pa se često sreću kombinovani sportski suplementi koji imaju vitamin C i B6 uz njiih. Ako koristite suplemente amino kiselina, uzimajte ih na tašte jer se tako lakše apsorbuju.Lakše se apsorbuju amino kiseline koje imaju oznaku L ispred, na primer L-triptofan.Ostale aminokiseline kao što su: arginin, cistein, glicin, glutamin, histidin, prolin, serin i tirozin su uslovno esencijalne, jer ih organizam kod nekih osoba ne stvara u dovoljnim količinama.

 Vitamini  su organske materije neophodne za normalno funkcionisanje našeg tela. Od njih zavise rast, regulacija metabolizma, krepkost, aktivnost i dobro zdravlje. Čak i nedostatak samo jednog vitamina može dovesti u opasnost čitav ljudski organizam. Vitamini su jedan od šest osnovnih hranljivih sastojaka, pored ugljenih hidrata, masti, proteina, minerala i vode.

Mnogi ljudi iz neupućenosti i predrasuda smatraju prirodne dodatke hemijom, misleći na steroide i razne druge hormonske preparate sa kojima nemaju nikakvih dodirnih tačaka. Takve osobe izbegavaju suplementaciju kako bi navodno sačuvali zdravlje, a u stvari čine veliku grešku jer  njihov organizam izložen velikom stresu (naporni treninzi, stres na poslu) zahteva dodatne esencijalne materije kao što su kvalitetni proteini, vitamini, minerali, masne kiseline, kvalitetni ulgljeni hidrati, amino kiseline u zavisnosti od potreba pojedinca. 

Dakle, slobodno koristite suplemente kako bi poboljšali napredak i zdravlje, ali naravno, kao i u svemu u životu, ne preterujte.

Takođe pročitajte

Prednosti smrznutog povrća

Iz ugla gledanja jedne domaćice, korišćenje smrznutog povrća može biti u velikoj meri praktičnije od …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *