Preduzimljivi srednjoškolci prave slatko od ljubičica i gljiva

Slatko od ljubičice, vrganja i crne trube,  prirodni instant „Organic coffee“, organsko đubrivo „Animalia“, 12 vrsti organskih čajeva i 3 vrste začinskog bilja, sve ovo proizvodi učenička kompanija „Organic“  iz Niša.

Ova zanimljiva nastala je pri realizaciji projekta Ministarstva omladine i sporta „Organska proizvodnja-razvojna šansa za mlade“ koji su učenici Ekonomske i Ugostiteljsko-turističke škole iz Niša sproveli sa „Omladinskim edukativnim centrom“ iz Niša.

Proizvod „Organic coffee“ kao mešavina kakaa, projinog brašna, kima i žutog šećera predstavlja prirodnu zamenu veštačkim instantima koji su svakodnevna navika današnjeg potrošača. Ovaj napitak rađen je po receptu drvenih Maja. Linija slatka je posebno zanimljiva zato što obuhvata slatka od gljiva, kao i slatko od ljubičica za koje retko ko zna da su jestive. Đubrivo „Animalia“ predstavlja mešavinu đubriva slepog miša koga nema na našem tržištu i minerala zeolita i ova mešavina ima čak 9 puta više korisnih materija nego ostala đubriva na tržištu. Ambalaža se izrađuje od kafenog papira koji učenici sami obrađuju i on ima miris kafe i izgled nalik pergamentu, kao i jedinstveni dizajn.

„Proizvodi se mogu pronaći u zdravim hranama u Nišu i Beogradu, ili naručiti preko facebook stranice „Organic“, ali najveći deo distribucije realizuje se prodajom na sajmovima. Do sada smo učestvovali na 15 različitih sajmova širom Srbije. Rad naše kompanije je 14 puta predstavljan u televizijskim emisijama na nacionalnim i lokalnim televizijama. Nakon plasiranja na Nacionalno takmičenja najboljih učeničkih kompanija, svoje proizvode predstavila i u konkurenciji od 100 kompanija, osvojili smo drugo mesto. Takmičenje je bilo u organizaciji „Dostignuća mladih“ u Srbiji i spada u redovna takmičenja kalendara Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Saradnici na projektu su bili NSZ, Media&Reform centar Niš, kaže koordinator projekta Кristina Petrović koja je proglašena jednim od 10 najboljih mladih lidera Srbije, u konkurenciji od 100 učenika.

Projekat koji je realizovan je posebno značajan zato što je pokrenuo jedan temeljan i jedini mogući proces uvođenja mladih ljudi u preduzetništvo i to kroz segment proizvodnje i prodaje proizvoda iz oblasti organske hrane. Projektom „Učeničke kompanije-lideri omladinskog preduzetništva“ koji se trenutno realizuje, su se nastavile aktivnosti vezane za učeničku kompaniju „Organic“ i on omogućuje da još učenika dobije potrebne edukacije i praktično znanje i priključi se aktivnostima vezanim za omladinsko preduzetništvo. Projekat obuhvata i stvaranje Regionalnog centra za omladinsko preduzetništvo u Ekonomskoj školi Niš koje će biti Inkubator za pokretanje novih učeničkih kompanija jugoistočne Srbije. Sve zainteresovane škole i mladi preduzetnici sa svojim idejama i konceptima za osnivanjem učeničkih kompanija i njihov kompletan rad (proizvodnja, dizajn, marketing, poljoprivreda, prodaja, dobavljači, nastup na sajmovima, kupci, finansije i računovodstvo) moći će u ovom centru da dobiju besplatnu pomoć i edukaciju.

„Jedan od efekata projekta je uspostavljanje međunarodne saradnje sa učeničkim kompanijama iz Slovenije, Makedonije i Nemačke što će dati efekat distribucije svih proizvoda na inostrano tržište. U procesu je organska sertifikacija proizvoda namenjenih izvozu koja je priznata u zemljama Evropske unije i Švajcarskoj, zato što je to sledeći korak koji planira ova učenička kompanija s obzirom da je već uspostavljen kontakt sa firmama iz Berlina i Švajcarske koje su pokazale veliko interesovanje za poslovnu saradnju, najavljuje naša sagovornica.

Takođe pročitajte

Lebane dobija modernu Zelenu pijacu na šest hiljada kvadrata

Nova pijaca u Lebanu planirana je na parceli površine preko 6000 metara kvadratnih u naselju …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.