ponedeljak , oktobar 22 2018
Početna / TRADICIJA / HRANA / PRAZNIČNO PREJEDANJE – kad su oči gladne

PRAZNIČNO PREJEDANJE – kad su oči gladne

Nova godina samo što nije a najveći deo kućnog budžeta odlazi na hranu jer volimo da se počastimo i za praznike. Ipak, posledice prejedanja mogu da budu katastrofalne.

“Ljubav prema hrani je iskrena ljubav. To najbolje znaju osobe sa viškom kilograma. Dijeta, sa druge strane, ne mora biti odricanje od ukusne hrane, već samo od one koja je kalorična, masna, slana i slatka. To, nažalost, znači da one osobe koje strogo vode računa o ishrani ne smeju ni da pogledaju klasični „praznični meni“. Pečenje, sarma, gibanica, roštilj, ruska salata, gomila kolača i torte sa sve sokićima i alkoholom. Taj meni je višestruko bogatiji od dnevnih potreba za kalorijama i nutrijentima, što svakako opterećuje želudac i druge unutrašnje organe. Uopšte nije čudo što hitna pomoć ima najviše poziva oko novogodišnjih praznika kako zbog hrane i pića tako i zbog indirektnih posledica preteranog konzumiranja istih”, objašnjava Jasna Vujičić nutricionista na svom portalu.

Ako se slavlja zaređaju i nastave, trud da se uzdržimo od slavske trpeze postaje uzaludan, a tegobe koje nastaju u stomaku mogu biti prilično neprijatne.

Otežano varenje se manifestuje nadutošću i osećajem mučnine i težine u stomaku, a može biti posedica prekomerenog unosa hrane ali i nedostatka pankreasnih enzima.

“Ukoliko se jave ovakvi problemi znači da stomak ne može dobro da svari hranu, te mu je potrebno pomoći. Kod ovakvih tegoba najčešće se radi o nedostatku pankreasnih enzima amilaze, lipaze i proteaze koji su zaduženi za varenje ugljenih hidrata, masti i proteina. Kada se oni ne nalaze u pravo vreme na pravom mestu i u pravoj količini, koja zavisi od vrste hrane ali i od telesne težine osobe, poželjno je da kapsule sa enzimima unesemo, sa hranom ili neposredno nakon jela”, objašnjava doktorka Branka  Lazić i dodaje da je bolje birati one oblike pankreasnih enzima u formi sto sitnijih granula, kako bi  se enzimi lakše i ravnomernije pomešali sa hranom.

Marija Nikolić

Takođe pročitajte

Predstavljen nacionalni Vodič za zdrave životne navike

Vodič za zdrave životne navike: ishrana i fizička aktivnost, prvi je priručnik ove vrste u …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.