petak , novembar 24 2017
Početna / TRADICIJA / HRANA / Potrošački informator: istina o kontroli porcija

Potrošački informator: istina o kontroli porcija

Da li smanjivanje obima struka zaista može da se svede na malo manju veličinu porcija? U svakom slučaju, može da pomogne, izveštava organizacija Potrošački informator.

Primenite ove tehnike kako biste istrenirali mozak da prepozna i da se pridržava zdravih količina hrane.

Svedite porcije na razumnu meru

Kontrola porcija kao primarna strategija zdrave ishrane vam omogućava da jedete skoro sve a držite kalorije pod kontrolom.

-Merite porcije. Nekoliko nedelja koristite kašike i šolje za merenje da biste precizno odredili porcije svoje omiljene hrane. Iznenadićete se kad vidite da porcija cerealija u stvari iznosi 3/4 šolje, dok je puna činija za koju ste mislili da je razumna porcija u stvari jednaka količini od 2 do 3 šolje. (Za uputstva o veličinama porcija, posetite sajt choosemyplate.gov.)

hrana dekoracija– Delite sa prijateljem. Kada jedete van kuće, počnite sa zdravim predjelom, kao što je salata ili supa, i podelite glavno jelo. Takođe je mudro da pojedete samo pola priloga, kao što je pomfrit, ili pola deserta. Potrošački informator savetuje da jedete polako kako biste uživali u svakom zalogaju.

-Vodite računa i o porcijama zdrave hrane.Velika količina hrane bogate hranljivim materijama, kao što su bademi i smokve, sadrži puno kalorija, a jedno istraživanje sa Univerziteta Kornel pokazuje da ljudi ne vode računa o kalorijama kada misle da je neka vrsta hrane dobra za njih.

hrana predjeloBudite zadovoljni

Smanjene porcije će delovati male samo ako nisu zadovoljavajuće. Biranjem hrane koja dovodi do osećaja sitosti možete se najesti od manjih porcija.

– Fokusirajte se na vlakna.Jednostavan izbor hrane bogate vlaknima može da vam pomogne da se osećate sitim.Jedna studija je pokazala da je povećanje unosa vlakana na barem 30 grama u periodu od 12 meseci pomoglo da 240 odraslih osoba pod rizikom od dijabetesa tipa 2 smrša skoro jednako kao osobe koje su se pridržavale složenije dijete u kojoj je bio tačno određen unos ugljenih hidrata, povrća i proteina. U hranu bogatu vlaknima spadaju pasulj, voće, povrće i žitarice sa celim zrnom.

– Ukrotite apetit.Zavarajte glad zdravim predjelom; to će vam pomoći da se ograničite na porciju barene paste veličine jedne šolje. Salata pre ili tokom obroka je pomogla ljudima da unose ukupno 11 odsto kalorija manje, prema rezultatima jedne studije objavljene u časopisu Appetite.

– Uzimajte manje zalogaje. To vam može biti od pomoći u kontroli porcija. Na primer, u jednom istraživanju u Holandiji je ustanovljeno da su osobe koje su uzimale manje zalogaje supe od paradajza jele oko 30 odsto manje od onih koje su je jele u velikim zalogajima.

hrana slano predjeloKonzumirajte velike porcije – ponekad

– Napravite veliku porciju salate. Teško da se može naći zamerka činiji punoj svežeg povrća. Zato standardnoj zelenoj salati, paradajzu i krastavcu dodajte šparglu, cveklu ili bilo koje drugo povrće koje volite. Potrošački informator upozorava da vodite računa o dodacima –sir, krutoni, kineske knedle i, naravno, preliv, mogu vašu porciju salate da dovedu u rang duplog čizburgera po broju kalorija.

– Jedite povrće u porodičnom stilu. Merite ugljene hidrate (kao što je krompir) i proteine (kao što je šnicla) da biste kontrolisali porcije visokokalorične hrane. Ali stavite na sto činije pune povrća kao prilog da bi ljudi mogli da se posluže velikim porcijama te niskokalorične hrane koja izaziva osećaj sitosti.

– Porcijama dodajte sveže povrće. Niste sigurni da će vas pola šolje barenog pirinča zasititi? Dodajte mu povrće. Na primer, dodajte jednu šolju iseckanog svežeg spanaća po porciji pirinča da biste dobili obilan a niskokaloričan obrok. (Umešajte spanać u vreo pirinač pri kraju kuvanja, promešajte i pokrijte posudu 1 minut. Nakon što visoka temperatura omekša spanać, promešajte još jednom pre serviranja.)

http://www.news-sentinel.com/business/Consumer-Reports–The-truth-about-portion-control

Takođe pročitajte

Bugarski kardiolozi stižu u Niš

Bugarski stručnjaci za lečenje bolesti srca – prof. dr Ivo Petrov, i dr Milen Predovski …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *