četvrtak , jul 19 2018
Početna / BIZNIS / Počeo prvi projekat iz programa Horizont 2020

Počeo prvi projekat iz programa Horizont 2020

Na niškom Univerzitetu danas je otvoren projekat “Smart Automation of Rail Transport” – SMART koji se finansira u okviru Shift2Rail inicijative programa HORIZONT 2020 Evropske unije a koji će voditi Mašinski fakultet.

14686312_1069527953163583_421386177_nProjekat SMART je prvi naučno-istraživački projekat finansiran u okviru HORIZONT 2020 programa EU, i to u oblasti istraživanja i inovacija,  koji je dobio Univerzitet u Nišu.
Pored Univerziteta u Nišu, članica međunarodnog konzorcijuma je i jedna domaća kompanija „Harder Digital Sova“ sa sedištem u Nišu a projekat SMART realizuje konzorcijum koga čine pored niškog Univerziteta, dva nemačka iz Bremena i Ahena i Tehnički Univerzitet u Sofiji.14699755_1069528019830243_1847263597_n

Osnovni cilj projekta SMART je da podigne kvalitet teretnog železničkog transporta, kao i njegovu efikasnost i kapacitet prevoza, kroz doprinos automatizaciji teretne vuče na evropskim železnicama. Vrednost projekta  je 999.598 evra.

14699921_1069528079830237_862763083_n„Ovo nije pisanje radova već se ovde traže konkretni i praktični rezultati. Moraćemo da napravimo rezulatet koji će biti primenjivi jer ovde nije suština da budu primenjeni rezultati samo u Srbiji nego prevashodno u zemljama Evropske Unije jer Evropska komisija finansira ovaj projekat.  Za rezultete istraživanja i dostignuća zainteresovane su Nemačke železnice i Dojče Ban, kaže prorektor prof.dr Vlastimir Nikolić sa Mašinskog fakulteta koji je koordinator projekta. On ističe da će na projektu biti angažovani studenti doktorskih studija koji će radeći na ovom projektu  steći značajna iskustva.14686081_1069528276496884_1036230330_n

Rektor prof.dr Dragan Antić kaže da su svi projekti koje Univerzitet u Nišu ima su značajni ne samo za Univerzitet već i za sve fakultete u Nišu jer su oni dalji „podstrek za nove aplikacije i projekte, naročito za projekte koje finansira EU“.

Istraživanja i inovacije u cilju razvoja različitih naprednih tehnologija koje bi mogle da se ugrade u napredne železničke proizvode. Jednom rečju bolja automatizacija železničkog saobraćaja. Kada se posmatra infrastruktura Evrope nažalost zna se da je Srbija iza tih standarda ali ovim projektom treba da doprinesemo da se situacija popravi, kaže prof. dr Danijela Ristić-Durrant sa Univerzitet u Bremenu, koordinator SMART projekta.

 

Takođe pročitajte

Koliko je zapravo ambalažnog otpada u Srbiji?

Udruženje za ambalažu i zaštitu životne sredine- SEPEN započelo je izradu studije o ambalažnom otpadu …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.