Jednakost u korišćenju turističkih usluga

Moto ovogodišnjeg Svetskog dana turizma, koji se obeležava već 35 godina, je „Turizam za sve“ i prvenstveno se misli da turističke lokacije budu dostupne za ljude sa posebnim potrebama. Turistička organizacija Niša i Narodni muzej počastili su svoje sugrađane besplatnim posetama nekim turističkim lokacijama povodom ovog dana a koliko je Niš dostupan svim turistima govori Uroš Parlić, direktor TON.

nis propagadni materijalNije sve savršeno ali ima poboljšanja, tako bi najkraće mogao da opišem situaciju kada su u pitanju turističke lokacije u našem gradu i okolini. Niš sada ima pristojnu turističku signalizaciju za razliku od nekih ranijih vremena a i u odnosu na neke druge gradove koji su možda razvijeniji u turističkom smislu, kaže Parlić i ističe da su gotovo sve deskriptivne table dvojezične.

Nedostaje obeležavanje ulica u širem centru koje moraju biti na latinici a sada su na ćirilici. Takođe,  na svaku tabli potrebno je staviti natpis na Brajevom pismu da bi i slabovidim ljudima omogućili da ih koriste. Besplatna aplikacija „Niš talking“ već je zaživela i može se skinuti putem mobilnih telefona. Predstoji nam ono što je predviđeno novim Zakonom o kategorizaciji turističkih objekata a to je da svaki mora da ima pristup i određeni broj soba za osobe sa posebnim potrebama. Ima još objekata koji ne ispunjavaju ove uslove ali se radi na tome da se i to uredi.nis azbuki

Parlić priznaje da nisu sve destinacije u Nišu u ovom trenutku skroz fizički pristupačne. Pristupačan je  Čegar, arheološko nalazište Medijana, većina lokacija u Tvrđavi, Arheološka sala u Narodnom muzeju,  logor na Crvenom krstu ali problema ima kod Ćele kule, od mesta za parkiranje do same kapele gde se nalazi spomenik.

nis promocijaSve ove promene treba da doprinesu povećanju broja poseta domaćih i stranih turista. Ove godine rast poseta neće dostići onaj iz predhodne dve godine ali…

“U turizmu se ništa ne dešava preko noći i najverovatnije će se rezultati sa pokretanjem novih linija na aerodromu pokazati u narednom periodu nakon promocija. Ono što je dobro da nemamo pad. Obično u izbornim godinama dolazi do pada broja poseta jer strani turisti ne vole da posećuju zemlje gde se dešavaju političke promene. Već smo pokrenuli promociju sa Rajanerom, koji je jedan od za sada dva prevoznika, jer on ima veoma posećena sajtove koji su svojevrsni turoperateri za ceo svet.

Direktor nam otkriva  da su pokrenuli inicijativu za formiranjem Turističe organizacije jugoistočne Srbije koja bi obuhvatila sve destinacije od Kopaonika i Vrnjačke Banje do Stare planine i banja u okruženju.nis turizam

“Mislim da ćemo kao regija imati više uspeha i biti vidljiviji na promocijama u zemlji i svetu. Najbolji pokazatelj je naša saradnja sa Turističkom organizacijom Beograda sa kojom ćemo uskoro zajedno nastupati u Solunu a spremamo se i za Moskvu i London, navodi Parlić.

Od boravišnih taksi u gradsku kasu se godišnje prikupi 20 miliona dinara.

 

Takođe pročitajte

Obnova termi iz doba Justiniana

Na lokalitetu Caričin grad počeli su radovi na rekonzervaciji termi u istočnom delu, pod nadzorom …

Jedan komentar

  1. Bata Uki od Capu li ne smes da diras Kalcu?Stra bostan cuva!Veliki pozdrav!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.