ponedeljak , novembar 20 2017
Početna / TRADICIJA / HRANA / Hrono ishrana – novi način života by Ana Ćubela
BEOGRAD 18.01.2015 restoran Lonce, Ana Cubela novinar. Autor knjige o hrono ishrani. foto Danilovic Dalibor

Hrono ishrana – novi način života by Ana Ćubela

Za dve godine uspela je da napravi „revoluciju“ u novom pristupu ishrani kojom ne kažnajvate telo za „gurmanske grehe“ već ga po tačno određenoj satnici nagrađujete ukusnom hranom. Najpoznatija domaća hrono kuvarica Ana Ćubela otkriva nam zašto je njena knjiga doživela deset izdanja a njen blog dnevno ima 15 hiljada poseta

„Hrono ishrana je ishrana prema nekoj satnici. Na taj način možete da kontrolišete šta, kad i koliko jedete. Ne morate da pratite u minut već samo da uvedete redovne obroke, koji će biti sastavljeni prema nekim pravilima kako ne biste unosili previše nepotrebnih kalorija. Postoje dve faze ishrane. jedna je podređena mršavljenju i odvikavanju od šećera, druga faza je za održavanje kilaže. Ako usvojite obe, onda ste usvojili i nov način života.

ana cubela hrono kuhinja lonce beogradKoliko je komplikovano hraniti se po pravilima hrono ishrane, koliko je pristupačna u ekonomskom smislu i da li zahteva puno vremena i kulinarske sposobnosti?

Zahteva nula kulinarskih sposobnosti. Najkvalitetniji ručak se sastoji od puno svežeg povrća i nekog kvalitenog proteina koji može biti spremljen i na grilu. Znači, bilo kakve kulinarske sposobnosti nisu potrebne. Čak se i ovi naši hlebovi lakše prave nego klasični sa kvascem. Ovde samo umutite smesu, nema čekanja da nešto nadođe i da se premesi, već se ta smesa samo ulije u pleh i peče. Što se ekonomske strane tiče, to sve zavisi šta ste jeli pre toga. Ako je neko živeo u pekari, ova ishrana može da bude skupa jer se ovde koristi kvalitetno ulje, meso, povrće… Ali mislim da svako može da isplanira prema svom džepu.

Koje su zamke, odnosno šta najčešće pokoleba ljude?

Ljudima je najveći izazov da ostave slatkiše. Ali kako dobiju alternativu da jedu neke druge ukusne stvari, oni pristanu na to. A zamku obično napravi glava. Ne bude to glad ili neki fiziološki proces, već ljudi pokleknu zato što požele da ponovo jedu džank food i slatkiše. Pa se vrate na staro. Onaj ko zaista želi da promeni način života, taj istraje.

Koji su njeni benefiti?

Izbacivanje grickalica, slatkiša, gaziranih i zaslađenih napitaka, belog brašna, trans masti itd može samo da doprinese zdravlju.

Koja je Vaša prića, zašto ste se odlučili za hrono ishranu?

983693_1594036137549198_346664785319684019_nDugo sam tražila neko dugoročno rešenje za održavanje kilaže. A da ne bude ekstremno. I onda sam naišla na hrono. Što sam više čitala, više me je interesovalo. A onda sam to i primenila na sebi ia za kratko vreme videla velike promene na telu.

Šta ste dobili od hrono ishrane u svakom smislu te reči?

Ne samo što sam dovela liniju u red već sam se rešila problema sa probavom, želucem, žučnom kesom. Nijedan simptom gastritisa ili nečeg sličnog nisam osetila za poslednje dve godine. To je ono što se tiče zdravstvenog aspekta. Ali je meni hrono ishrana donela mnogo više od toga. Kada sam počela tako da se hranim, napravila sam blog, koji je danas izuzetno posećen i uspešan. Samo posle prve godine postojanja, pobrao je silne nagrade. Nakon uspeha bloga sam dobila priliku i da napravim novu koncepciju u beogradskom restoranu „Lonče“. I to je prošlo dosta uspešno. A onda sam dobila i ponudu od Vulkana da izdam svoj kuvar. I on je za 5 meseci doživeo svoje deseto izdanje. Meni je hrono ishrana, potpuno neočekivano, u pravom smislu reči, promenila život.

hrono kuvar ana cubelaKoliko sledbenika imate na Balkanu trenutno?

Sam blog ima oko 15.000 poseta dnevno, a na mesečnom nivou ga poseti preko 200.000 različitih ljudi.

Hoće li biti novih izdanja knjige, neke dopune?

Nadam se da će biti još izdanja, mada je i ovo ogroman uspeh. Ne verujem da će biti dopuna, ali će možda biti novih projekata.

Koja su neka najjednostanija pravila za početnike?

Informišite se na temu hrono ishrane, skupite dobre recepte za početak. Ne dozvolite da vas na samom početku sluđđuju sa milion informacija. Najbitnije je da imate tri obroka u proseku na pet sati. Hleb (paste, žitarice) treba da jedete samo ujutru. Za ručak možete da imate neki kvalitetan protein sa puno sveže salate i nekog povrća. Za večeru samo lagano, a to znači belo pileće, riba, belanca sa zelenim i belim povrćem.

 

Pileća pašteta u ljutim paprikama

pileca pasteta u ljutim papricicama hrono ishranaZa ovo jelo vam je potrebno:

  • 1 veći pileći file
  • 1 struk mladog luka
  • 1/2 kašičice karija
  • prstohvat morske soli
  • prstohvat šarenog bibera
  • 1 kašika maslinovog ulja
  • voda

Piletinu iseći na kockice i stavite je u šerpu. Takođe isecite mlad luk, ne morate na sitno, pa i njega ubacite u šerpu. Nalijte sa vodom i pustite sve da se kuva. I gledajte da voda potpuno ne ispari, već da je ima do kraja. Ali tek da meso ogrezne. Pred kraj kuvanja dodajte malo soli, bibera i karija.

Kada meso omekša, sve prebacite u blender, dodajte maslinovo ulje i sameljite.

Ako volite ljuto, koristite ljute paprike. Ako ne volite, možete da stavite bilo koje. Operite ih, presecite na pola i očistite od semenki. Napunite ih paštetom, dodajte preko nje još malo začina i služite. Odlična večera!

Kuvar „Hrono kuhinja“ može da se kupi u knjižarama Vulkana, ali i mnogim drugim. Takođe, može da se naruči i preko interneta na Nonstopshop.rs.

Takođe pročitajte

Pazi šta želiš, ostvariće ti se

Anštajn je rekao: “Ništa se ne događa dok se nešto ne pokrene” – to jeste, …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *