nedelja , novembar 19 2017
Početna / TRADICIJA / HRANA / Dijete iz ugla „borca protiv kilograma“

Dijete iz ugla „borca protiv kilograma“

Bez obzira na to da li treba da smršate dva, pet , 18 ili 30 kila reakcija na pomen ili pomisao „sređivanje linije“ najčešće bude teskobna. Često je to posledica prethodnih mučnih i manje-više (ne)uspešnih pokušaja da dođete do svog cilja. Međutim, šta bi se desilo ako bi mršavljenje gledali kao proces, koji će nas dovesti do uspeha? – otkriće nam Tijana Stanković, zakleti „borac protiv kilograma“

‘Kako smršati’, ‘Dijeta’, ‘Mršavljenje’, ‘Kako skinuti stomak?’, ‘Brzo mršavljenje’, ‘Brza dijeta’ i slične ključne reči su jedne od najčešće korišćenih u svim internet pretraživačima.

Verovatno vam je poznato šta su sadržaji koje dobijete u pretrazi ovim rečima- dijeta tri kila za dva dana, zdrava dijeta, najbolja dijeta, najefikasnija dijeta, najbrža dijeta, laka dijeta, jedite ovo, ne jedite ono, samo vežbajte, moja dijeta, dijeta poznate u glumice i još bar hiljadu i po dijeta i saveta. Može biti korisno, svakako! I sve zaista izgleda tako lako- cilj mi je da smršam, nađem sredstvo (odaberem dijetu) i eto ga! Ali da li tako lako izgleda i tokom sprovođenja dijete?

Bez obzira na to da li treba da smršate dva, pet, 18 ili 30 kila reakcija na sam pomen mršavljenja, ili na pomisao čak, najčešće bude teskobna. Često je to posledica prethodnih mučnih i manje-više (ne)uspešnih pokušaja da dođete do svog cilja. Međutim, šta bi se desilo ako bi mršavljenje gledali kao proces, koji će nas dovesti do uspeha?

Svaki proces zahteva vreme, ali ovaj ‘problem’ ćemo prevazići pretpostavkom da za sebe uvek možete naći vremena. Uostalom, jedina osoba sa kojom ste 24 sata dnevno celog svog života ste Vi, zaslužujete da budete srećni i zadovoljni sobom, zaslužujete da pronađete vreme za sebe, jer ćete, u krajnjem slučaju, srećni biti bolji i za sve ljude oko sebe.

No, da se vratimo na uspeh (kako divna, moćna reč!). Preduslov za svaki uspeh je postojanje jake volje. Ona je, pored dobrog plana, osnovni kamen temeljac u ostvarivanju bilo kog cilja. Ipak, ono što se često zaboravlja jeste njihova medjusobna povezanost odnosno cinjenica da je u plan neophodno ukljuciti i nacine na koje cete s vremena na vreme osnazivati svoju volju. Treba imati krajnji- glavni cilj i vise prolaznih ciljeva.

Jaka volja – tokom celog procesa mršavljenja volju vam može održavati uverenje da možete da smršate. Zvuči malo bezveze, ali je tako! Ako verujete da ne možete da smršate, nećete ni smršati ili će proces biti znatno teži. Olakšajte sebi- verujte u to da možete da smršate. Ako drugima govorite ‘Ja nikako ne mogu da smršam’ da biste opravdali to što do sada niste- prestanite odmah! Ne govorite ništa, jer vi znate da možete, a to je jedino bitno, niko neće mršaviti umesto vas. Fokus: ‘Ja mogu da smršam, ja želim da smršam’. Volju će vam održavati i samo postizanje prolaznih ciljeva, kao i nagrade o kojima ćemo kasnije.

Sada ciljevi. Ostvarivanje ciljeva je svojevrsno samopotvrđvanje i jača nas na putu ka krajnjem cilju, zbog toga cilj ne sme da bude ni previše lagan ni preambiciozan. Kada bi ostvarivali ciljeve svakog dana, psiha bi se prilagodila tom stanju i nestao bi osećaj zadovoljstva. Suprotno tome, preambiciozan cilj ima tendenciju da deluje nedostižno i da dovede do odustajanja. Zato treba dobro promisliti i formirati ciljeve na osnovu svog iskustva i/ili iskustava koja su drugi imali na istom, tj sličnom, cilju.

Glavni cilj – kilaža koju želite da postignete, broj farmerki koji želite da nosite ili bilo šta što je vaš konačni cilj u mršavljenju. On treba da postoji, setite ga se često, ali nemojte biti opsednuti njime i očajavati što ga još niste postigli. Ako baš morate da o njemu mislite neka to bude motivacija, razmišljajte koliko će vaš uspeh biti veliki i radujte se tome! A dok mu niste baš blizu, više se fokusirajte na dostizanje prolaznih ciljeva, manjih ili malih. Kilo kilo ili dva po dva i dopustite sebi da se radujete kada dostignete prolazni cilj. Ne razmišljajte kako niste stigli do glavnog, proslavite i budite srećni jer ste ostvarili jedan prolazni, uostalom time ste korak bliže ostvarenju glavnog cilja!

Gde je ostvarenje cilja tu je i nagrada. Isplanirajte sebi nagrade za svaki ostvareni cilj, a onda budite fer i nemojte nagraditi sebe ni planiranom ni bilo kojom drugom nagradom dok taj cilj ne dostignete. Nagrade ne morate odmah smisliti, vec kako se koj cilj približi. Ono što je najvažnije jeste da ta nagrada zaista ima značaja za vas i da sprovođem plana i čekajući ostvarenje datog cilja vi zapravo čekate i tu nagradu, to povećava motivaciju, volju i istrajnost! Nagrađivanjem, vi sebi odajete zasluge za ostvareni cilj, ali i za snagu koju ste pokazali odlaganjem zadovoljstva (niste se nagradili pre postignutog cilja). Dobro promislite, da li će to biti neki kupljeni predmet, odlazak u pozorište, bioskop, na izlet, masažu,.. najvaznije je da nagradom ugodite sebi.

Najveća nagrada će vam zapravo biti samo ostvarivanje ciljeva i napredak koji ćete videti svakim prolaznim ciljem.

Sredstvo za ostvarivanje cilja ćete lako osmisliti zahvaljujući bogatstvu sadržaja na internetu. Da li ćete držati dijetu ili ‘samo’ manje jesti ili ‘samo’ vežbati ili praviti kombinacije, na vama je da izaberete. Odlučite se za jednu metodu (ili paket metoda, recimo ‘dijeta + vežbanje + voda sa limunom’) i ne menjajte je prebrzo, mršavljenje je proces koji zahteva vreme, rekli smo to već. Retko kada ćete videti rezultate odmah, a posebno se retko desi da mršavljenje kontinuirano bude brzo i uspešno. Organizmu je potrebno vreme da navikne na novu težinu, nekada više radite, manje spavate, više vežbate, itd. Brzina mršavljenja nije konstantna, budite toga svesni uvek i ne odustajte. Međutim, ako primenite da sredstvo za koje ste se prvobitno opredelili baš i ne daje rezultate, razmislite šta bi moglo za vas biti bolje. Ponovo- ne menjajte sredstvo prečesto, već samo ako je neophodno.

Pre i u toku proces mršavljenja, razmislite o eventualnim preprekama i kako ih možete izbeći, ukloniti ili ublažiti njihovo dejstvo. Razmislite šta je to što možete jesti kada odete u goste ili na neku proslavu ili odmor, da li treba da spremite hranu i ponesete kada je dan pretrpan obavezama, da ne biste jeli u pekari, da li treba da nosite obrok svakog dana sa sobom. Planirajte nabavku, obroke, obaveze uskladite sa vežbanjem (ili vežbanje sa obavezama). Jednsotavno, dobro se organizujte i sve će biti lakše.

Razmislite i o tome ko/šta može biti podrška i pomoć  u ostvarivanju cilja. Bilo da vam neko kuva ili vas opomene da nešto ne želite da pojedete jer nije u skladu sa vašim planom, zove vas da zajedno vežbate, nagovara vas da odete na trening, ili vas podseća na cilj i postignuti uspeh, svaka podrška je dobro došla! Možda vam od pomoći mogu biti određene fraze koje ćete sebi izgovarati u situaciji iskušenja da nešto pojedete ili odustanete, recimo ‘Veće zadovoljstvo će mi doneti vitka linija/ostvarenje cilja, nego ovo što bih sada pojela. Ja želim da smršam i ponašam se u skladu sa tom željom’. Smislite što više stvari koje vam mogu biti od pomoći i zapišite ih, jer kada dođe stani-pani situacija, nije lako setiti se napamet svega.

Ukoliko ste već postigli neki rezultat, podsećajte sebe često na to. Budite srećni, ponosni, radosni, zadovoljni, uživajte u svakom rezultatu!

Razmišljajte. Napravite svoj plan po ovim segmentima,  ispišite ga lepo, upečatljivo i okačite na vidno mesto. Uživajte u procesu, uživajte u ostvarivanju ciljeva. Često se podsećajte uspeha i uspećete jer ‘Nista ne uspeva kao uspeh!’

Takođe pročitajte

Pazi šta želiš, ostvariće ti se

Anštajn je rekao: “Ništa se ne događa dok se nešto ne pokrene” – to jeste, …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *