subota , mart 23 2019
Početna / DOŽIVETI STOTU / Devet namirnica koje su idealne kad želite nešto za užinu

Devet namirnica koje su idealne kad želite nešto za užinu

Evo nekoliko zdravih užina koje svaki student može da pojede kad pravi pauzu od učenja, domaćih zadataka ili između predavanja.

  1. Granola

Granola je odlična kao zdrava užina.Poznato je da poboljšava varenje, povećava nivo energije, a može i da pomogne u boljem funkcionisanju imunom sistemu. Ne samo da je odlična za zdravlje, već je i dostupna u mnogim različitim oblicima  i ukusima.Od štaglica, preko cerealija, sa jogurtom ili bez ičega, do kombinacije sa jagodama, borovnicama ili bananama, svako može da pronađe ono što mu se najviše sviđa. Pored toga, veoma se lako nalazi, jer su neki oblici granole dostupni u svakom supermarketu.

  1. Voće

Voća je možda očiglednijiizbor, s obziromna dobro poznateprednostikojeima. Uopštenogledano, ishranabogatavoćemmože da smanjirizikodraznihkardiovaskularnihoboljenja, kaoimoždanogudara. Svkavrstavoćaimarazličiteprednostipozdravlje; jagode, na primer, sadržeantioksidanseidobarsuizvorvlakana, borovnicemogu da pomognu u snižavanjukrvnogpritiskaipoboljšanjumemorije, a bananemogu da pomognuboljemzdravljusrcai u borbiprotiv anemije

  1. Buterodbadema

Akostealergičninakoštunjavovoće, ovajpredlogza vas ne važi. Akovolitebutereodkoštunjavogvoća, isprobajteovo. Buterodbademaima u sebimagnezijumkoji je odličanzasrčanozdravljeiregulisanjekrvnogpritiska. Istotako, poznato je da koštunjavovoćekaodeoishranesmanjujerizikodkardiovaskularnihbolesti. Buterodbadema se lakonalaziimožeteuživati u njemu bez ičega, natostu, savoćemilijogurtom.

  1. Cerealije

Same cerealijesuzdraveiobezbeđujuvlakna, a sastoje se odžitaricasacelimzrnom, štomože da umanjirizikodnekihhroničnihbolesti. Mogu se jestisuveilisamlekomiimaih u svakojprehrambenojprodavnici.

  1. Sosodjabuka

Sos od jabukeili same jabukesadrže vitamin C, kojipomaže u boljemfunkcionisanjuimunogsistema, zaštiti od problemasaočimaiborbiprotivsrčanihbolesti. Istotako, sadrživlaknakojamogu da pomognusistemuzavarenjeidužezadržavajuosećajsitosti, štomože da pomognekodstalnogunosahranekadvam je dosadno.Sos od jabuka se možekupiti u bilokojojprehrambenojprodavniciigeneralnonijeskup.

  1. Biloštasačijasemenkama

Čijasemenkesudobarizvorantioksidanasa, gvožđaikalcijuma, kojisusvivažni u okviruishrane.Istotako, čijasemenkevremenombubre u vodi.Nakonunosa, čijasemenkećenabubritiu želucu, štoćepomoći da dužeostanetesiti. Mogu se dodatigranoli, jogurtuipraktičnosvemudrugom.

  1. Pirinčanikolač

Iako je priličnobezukusanako se jede bez ičega, pirinčanikolač je niskokaloričanimože da se jedekaoodličnazamenazakrekereilihleb. Može da budeiodličnazamenazatostkadajedetebuterodkoštunjavogvoća, med ilikrem sir iveomajednostavno se priprema. Pored toga, lako se nalaziinijemnogoskup.

  1. Mešavinasuvogvoćaiorašastihplodova

Mešavinasuvogvoćaiorašastihplodova je odličnaužinazaučenje.Zahvaljujućiproteinima, vlaknimaizdravimmastima, možeduže da vas držisitim, štopomažekodprejedanja.Orašastiplodovi, semenkeisuvovoćesubogatimineralima, vitaminimaiantioksidansima, a svisuonideozdraveishrane.Ovumešavinumožeteisami da napravite a nijeskupaiakoželite da je kupite.

  1. Crnačokolada

I nakraju, jednakovažnacrnačokolada. Zahvaljujućivelikojkoličiniantioksidanasa, vlakanainebrojenihminerala, crnačokoladasmanjujekrvnipritisak, umanjujerizikodsrčanihbolestiimože da poboljšamoždanufunkciju. Iako bi je trebalojesti u umerenimkoličinama, crnačokolada je užinakojommožetesebe da nagraditetokomučenjailiizradedomaćihzadataka.

 

Izvor: http://flip.it/WztKpd

Takođe pročitajte

Obeležimo zajedno „Sat za našu planetu“

Biološko društvo „dr Sava Petrović“ vas poziva da sa njima obeležite “Sat za našu planetu” …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.