3 svetske kompanije koje potrošači obožavaju!

Mnoge ljude samo pomen imena kompanija kao što su Starbucks, Microsoft i Samsung već podseti na nešto: možda imaju telefon koji je napravio Samsung, možda imaju operativni sistem koji je napravio Microsoft, možda su se oduševili ukusom kafe i uslugom u nekom od lanaca kafića kompanije Starbucks.

Ali, tu prestaje asocijacija: šta ove kompanije rade, koje sve grane postoje, otkad i kako posluju, i najbitnije, kako se ophode prema svojim kupcima ili mušterijama su za većinu ljudi nepoznanica. Sigurni smo da će vam ove informacije koje možete naći ovde interesovati.

Starbucks
Starbucks korporacija je osnovana 1971. godine u Sijetlu i bavi se prvenstveno prodajom pića dobijenih pripremom kafe. Ideja iza Starbucks imena je došla iz Melvilovog romana o moru i mornarima, Mobi Dik, i izabrano je tako da podseća na podvige mornara koji su dopremali kafu. Starbucks na svetu ima skoro 25 hiljada kafića i oko 238 hiljada zaposlenih radi u njima. Imaju ogromnu ponudu i u kafu mešaju različite ukuse; neki ukusi zavise od godišnjih doba a neki od lokacije. Takođe, mušterije mogu same da stvaraju svoje napitke mimo onih koji su već u ponudi. Starbucks uz svoju glavnu delatnost, kafu, služi još i sendviče, kroasane, krofne i druge proizvode, a takođe prodaje i brendirane proizvode poput šolja, čaša i termosa.

Međutim, ono što Starbucks kompaniju izdvaja iz mase konkurentskih lanaca je iskustvo i zadovoljstvo potrošača. Mušterije se osećaju opušteno i srećno dok su u nekom od mnogobrojnih Starbucks kafića i piju kafu i razgovaraju. A kako i ne bi, kada je sve podređeno mušteriji: atmosfera, kvalitet kafe, usluga i zadovoljstvo mušterija i zaposlenih. Svaki od Starbucks kafića je osmišljen tako da potpuno odgovara zahtevima i potrebama ljudi koji su došli da se opuste i da razgovaraju – atmosfera je i stvorena za to i odaje osećaj topline i smirenosti. Starbucks je ovakvim pristupom promenio i način na koji ljudi pristupaju kafi – to nije obično ispijanje šoljice kafe, nego jedan nezaboravni doživljaj.

Kako je Starbucks to uradio?

Proces je bio vrlo dug i težak, ali u suštini jednostavan. Prvo su se fokusirali na kvalitet i standardizaciju ponuđenih proizvoda: od dobavljača dopremaju kvalitetna zrna kafe koja se spremaju na najbolji način u savremenim aparaturama i tako dobijaju skoro pa savršeno skuvanu kafu. Standardizaciju su postigli tako što su isti način kuvanja i pripremanja kafe uveli u sve svoje kafiće tako da ukus ostane isti nezavisno od lokacije.

Drugi aspekt poslovanja na koji se Starbucks usredsredio je zadovoljstvo zaposlenih i unapređenje njihovih veština. Iako se mušterije prvo sreću sa brendom pa tek onda stupaju u kontakt sa zaposlenima, Starbucks se vodi idejom da srećni i zadovoljni zaposleni prouzrokuju veće zadovoljstvo mušterija. Stoga, zaposleni imaju treninge gde se uče pripremanju kafe i, još bitnije, uče kako da se ophode prema mušterijama što dodatno podiže zadovoljstvo mušterija. Tako što budu najbolji poslodavci i svoje zaposlene čine zadovoljnim, oni tako i svoje mušterije čine zadovoljnim, a to rade preko plata i dodatnih beneficija, a najbolji zaposleni mogu da dobiju i akcije kompanije. Zbog Atmosfere, zadovoljnih zaposlenih i odličnih proizvoda Starbucks je postao i ostao prepoznatljiv.

Microsoft

Microsoft je američka kompanija nastala 1975. godine u Albukerkiju i bavi se prodajom i licenciranjem kompjuterskog softvera, konzola za igrice, mobilnih telefona, tableta i operativnog sistema Windows. Ime je dobila spajanjem dve reči: Micro – microcomputer i Soft – software, a ideja iza imena je ta da se tadašnji kompjuteri (koji su nekada dostizali veličinu sobe) smanje i postanu upotrebljivi za svakog. Takođe, u sklopu Microsoft kompanije su kompanija za telekomunikaciju Skype, i poslovna društvena mreža LinkedIn. Kompaniju su osnovali Pol Alen i Bil Gejts. U Microsoft-u je trenutno zaposleno oko 125 hiljada ljudi.

Među svojom konkurencijom na polju operativnih sistema za desktop i laptop računare, Microsoft je trenutno najdominantniji; nalazi se u oko 85% kompjutera/laptopova. Ali, na polju mobilnih telefona, Microsoft-ov operativni sistem je najslabiji: u 2017. godini u ovom polju najdominantniji su Google-ov Android OS (i njegove varijante) i Apple-ov iOS i zajedno drže oko 98% celokupnog tržišta, dok Microsoft deli sa ostalima (Symbian, BlackBerry OS i drugi) 2% tržišta.

Zašto se ljudi vraćaju Microsoft-ovim proizvodima?

Šta je to što ova kompanija radi kako bi imala verne mušterije i korisnike?

Prvi potez koji Microsoft kao kompanija radi je nagrađuje i ceni svakog svog zaposlenog: korporacijska kultura je skrojena na taj način da svako može da napreduje u kompaniji i da se svačiji potencijal nagrađuje i neguje. Microsoft se trudi da njegovi zaposleni budu srećni i zadovoljni dok su na radnom mestu jer smatraju da ako se rad i sposobnosti neke osobe cene, ta osoba će na pozitivan način pristupati svakom poslu i svakoj drugoj osobi.

Druga stvar koju Microsoft kao kompanija radi je rešavanje problema svojih korisnika ili preko inovacija ili preko unapređivanja programa i usluga. Na primer, Windows operativni sistem je uveo i realizovao ideju otvaranja programa u ,,prozorima’’ tako da se njima može manipulisati po volji: mogu se gasiti, pomerati po radnoj površini, ili može se otvoriti nekoliko programa koji rade nezavisno jedan od drugog. Pre pojave ovakvog rešenja ,,prozorima’’ kompjuteri su se bazirali na ukucavanju kodova koji su ličili na ovo:

Dakle, tadašnji korisnik je morao da zna na kom mestu na hard disku mu se nalaze podaci i da ih pokreće preko funkcija koje su se danas svele na kliktanje mišem. Microsoft je preko konstantnog unapređenja svojih proizvoda doveo do toga da danas koristimo s lakoćom kompjutere. Ovakvom logikom Microsoft pristupa i svim svojim uređajima i programima: Office, Xbox, Windows OS i drugima i stalno ih menja i unapređuje, a sve sa ciljem da omogući svojim mušterijama/korisnicima da postignu i urade više.

Treća stvar zbog koje ljudi cene Microsoft je ta da nagrađuje lojalnost svojih korisnika. Naime, ako korisnik preko Microsoft-ovog Bing internet pretraživača traži informacije, Microsoft ga nagrađuje poenima koje korisnik kasnije može iskoristiti da kupi programe, muziku ili da donira u dobrotvorne svrhe. Drugi način kako Microsoft nagrađuje svoje verne korisnike je da daje višegodišnjim korisnicima Office paketa programa korišćenje nekoliko meseci gratis. I najzad, sa predstavljanjem najnovijeg operativnog sistema, Windows 10, svako ko je imao prethodne verzije Microsoft-ovog operativnog sistema je mogao da ga besplatno skine i instalira na svoj uređaj.

Microsoft je dostigao ove visine tako što se držao ideje da zaposleni uvek treba da budu cenjeni i zadovoljni, korisnici uvek treba da budu zadovoljni i proizvod treba da reši problem.

Samsung

Samsung je južnokorejska kompanija nastala 1938. godine kao trgovinska firma, a osnovao ju je Li Bung-Čul. U početku Samsung je prodavao sušenu ribu, voće i povrće. U međuvremenu Samsung je kupovao imovinu i nakon desetak godina imao u svom posedu mlinove, konditorske mašine i pokrenuo proizvodnju i prodaju različitih dobara. Vremenom se širi i polako ulazi u druge industrije: tešku, hemijsku i petrohemijsku industriju, a nastavlja da se razvija u tekstilnoj, elektronskoj i građevinskoj industriji. Kasnije, Samsung otvara fabrike za brodogradnju, a u isto vreme se probija u poljima poput tehnologije, poluprovodnika i telekomunikacija. Dostignuća po kojima je Samsung prepoznatljiv su: izgradnja nekadašnjeg najvišeg nebodera, Taipei 101 u Tajvanu (najviši od 2004. do 2009.) i Burž Kalife (od 2009. do danas najviši neboder na svetu) u Dubaiju, pronalaženje LCD tehnologije i mnoga druga. S vremenom Samsung je postao skoro pa sveprisutan na svetskom tržištu i bavi se: razvojem novih tehnologija, elektronikom, brodogradnjom, hemijom i petrohemijom, teškom industrijom, bankarstvom, osiguranjem, modnim dizajnom. Samsung se zapravo sastoji od oko 80 manjih kompanija koje su udružene filozofijom i brendom i u njemu radi oko 490 hiljada zaposlenih.

Šta to Samsung radi kako bi imao verne korisnike i kupce?

Prvo i osnovno, kao i prethodne dve kompanije, Samsung se stara o svojim zaposlenima na najbolji mogući način. To staranje uključuje: jake plate, penziono i zdravstveno osiguranje, plaćeno porodiljsko odsustvo i mnoge druge pogodnosti koje zaposleni imaju. Samsung se vodi idejom da zadovoljni zaposleni imaju veću produktivnost i žar za inovacijama je jači, a i potencijal zaposlenih može doći do punog izražaja.
Drugo, zaposleni u Samsungu se trude da sve što radi i proizvede bude skoro pa savršeno. Ovakvom logikom Samsung garantuje da će korisnici i kupci dobiti pouzdan proizvod i najbolju uslugu.

I treće, Samsung se trudi da vrati ukazano poverenje tako što ulaže u razvoj i zaštitu zajednice i životne sredine. Svojim sredstvima, svojim ljudstvom i svojim proizvodima i kapacitetima Samsung razvija tehnologije koje pomažu i doprinose ljudima. Neki od njih su vetrenjače koje stvaraju struju, elektronski uređaji koji ne štete prirodi i solarna tehnologija. Na ovaj način Samsung unapređuje standard i živote ljudi.

Iz istraživanja o ovim kompanijama, neke ideje vodilje koje su uticale na razvoj i širenje su: zaposleni su zadovoljni, proizvod ili usluga koji rešavaju neki problem se konstantno menjaju i usavršavaju, a ukazano poverenje se vraća tako što se sredstva ulažu u razvoj zajednice i životne sredine. Zaštita potrošača im nije bitna samo jer ih zakon obavezuje na to. Interesuje ih i stalno otkrivaju nove informacije o tome šta kupci očekuju i žele. Ove ideje su dovele Samsung do visine na kojoj je danas (sam Samsung čini oko 20% BDP-a Južne Koreje); ove ideje su pomogle Microsoftu da postavi standarde u polju operativnih sistema; ove ideje su učinile da Starbucks bude prepoznatljiv brend i postane nezamenljiv doživljaj.

Izvor: https://www.nikadvise.com/top-3-svetske-kompanije-potrosaci-obozavaju/

Takođe pročitajte

Lebane dobija modernu Zelenu pijacu na šest hiljada kvadrata

Nova pijaca u Lebanu planirana je na parceli površine preko 6000 metara kvadratnih u naselju …

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.